شلیک موشک به اراضی اشغالی توطئه پنهان معارضین تروریست

۰۸خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به شلیک موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی از جنوب لبنان، گفت: شلیک این موشک از طرف معارضین سوریه و با هدف وارد کردن حزب‌الله به جنگی تازه با رژیم اشغالگر قدس صورت گرفته است.

“محمد ساجدی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شلیک موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی از جنوب لبنان گفت: شلیک این موشک از طرف معارضین سوریه با هدف وارد کردن حزب الله به جنگی تازه با رژیم اشغالگر قدس صورت گرفته است.

وی افزود: حزب‌الله عاقل‌تر از آن است که به سمت رژیم اشغالگر قدس موشک شلیک کند، به‌خصوص که قبلا هم اعلام کرده‌ سلاح ما تنها برای مقاومت و دفاع است.

ساجدی تصریح کرد: معارضینی که در شهر مرزی لبنان درگیر می باشند و بخشی از آنها داخل خاک سوریه قرار دارند، این اقدام را انجام داده‌اند و شلیک این موشک نمی‌تواند صحنه سیاسی لبنان را درگیر کند.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: رژیم جعلی صهیونیستی سعی دارد از هر بی‌نظمی در لبنان سوء استفاده کرده و در راستای منافع شوم خود بهره‌برداری و اینگونه القا کند که مقاومت عامل بی‌نظمی در این کشور است.

ساجدی اظهار داشت: حتی در صورت تشکیل دولتی ضعیف هم، حزب‌الله دارای نفوذ خواهد بود؛ همانطور که شاهد بودیم مقاومت پس از اولین تغییر با خارج کردن ۵ وزیر خود منجر به سقوط دولت شد.

وی در پایان با اشاره به چهار مولفه قدرت در لبنان دربارهٔ آینده سیاسی این کشور خاطر نشان کرد: سرنوشت سیاسی این کشور به مولفه‌های قدرت از جمله جریان ۸ مارس_ حزب‌الله، اکثریت جامعه که بی طرف می باشند، رئیس جمهور مسیحی این کشور و گروه ۱۴ مارس بستگی دارد و چنانچه نشست اخیر کابینه حتی تحت تاثیر گروه ۱۴ مارس و سعد حریری، برخلاف منافع لبنان و مواضع حزب‌الله صورت گرفته باشد، تنها از یک چهارم معادلات قدرت برخوردار است؛ هرچند که می‌تواند نقش تضعیف کننده پارلمان این کشور را ایفا کند، اما در نهایت اقدامات حزب الله تاثیرگذاری بیشتری بر مردم خواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.