شمارش معکوس برای افتخارآفرینی

جام جم آنلاین: مراسم بدرقه ورزشکاران جانباز و معلول اعزامی به بازی‌های پارالمپیک لندن دیروز برگزار شد تا شمارش معکوس برای افتخارآفرینی ملی‌پوشان ۱۳ رشته اعزامی آغاز شود.

پس از آن که ورزش ایران در المپیک لندن با درخششی بی‌نظیر و کسب چهار طلا، پنج نقره و سه برنز به مقام ارزشمند هفدهم نایل آمد، حالا همه نگاه‌ها به سمت ورزشکاران جانباز و معلول است؛ کسانی که در ادوار گذشته این بازی‌ها آبروداری کرده‌اند.

اما این بار ۸۹ ورزشکار ۱۳ رشته ورزشی با توجه به درخشش ورزشکاران سالم جسمی در لندن، کار به مراتب سخت‌تری در پیش دارند چرا که آنها علاوه بر تکرار افتخارات گذشته، بار مسئولیت درخشش بهتر از ورزشکاران سالم را بر دوش خود حس می‌کنند.

در این میان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان دیروز با برگزاری مراسم بدرقه که شامل برنامه‌های فرهنگی بود، درصدد ارتقای سطح روحی آنها برآمدند اما ورزش ایران که در پارالمپیک پکن در رده بیست و دوم دنیا قرار گرفت، بنا به گفته مسوولان فدراسیون چشم به سکوهای بالاتر دارد.

جایی که بیش از ۴۰۰۰ ورزشکار از ۱۴۰ کشور دنیا طی روزهای هشتم تا نوزدهم شهریور با هم به رقابت می‌پردازند. در این بین کاروان ورزش جانبازان و معلولان ایران بامداد روز دوم شهریور به لندن پرواز می‌کند.

همچنین پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها عبدالرضا جوکار ملی‌پوش دوومیدانی است که در مجموع ۳۴ مدال در کارنامه خود دارد، از جمله دو طلا، یک نقره و سه برنز بازی‌های پارالمپیک سیدنی، آتن و پکن.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.