شمارش معکوس برای لغو تحریم‌ها

شمارش معکوس برای لغو تحریم‌ها سایت خبری ممتاز نیوز: 

حمید بعیدی‌نژاد رئیس هیأت ڪارشناسی ایران در مذاڪرات با ۱+۵ و مدیرڪل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه ڪشورمان در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: شمارش معڪوس برای فرا رسیدن روز اجرای تفاهم هسته‌ای (برجام) و لغو تحریم‌ها آغاز شده است.

وی عنوان ڪرد: تفاهم ایران با ڪشورهای ۱+۵ در ژنو در خصوص حل برخی از مهمترین مباحث باقیمانده پیرامون لغو تحریم‌ها هم قدم مهم دیگری برای رسیدن به زمان اجرای برجام است.

 نشست ڪارشناسی ایران و ۱+۵ طی روزهای جمعه و شنبه در شهر ژنو برگزار شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۶ دی ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با ابراهیم جعفری همتای عراقی خود در نشست خبری مشترڪ درباره تماس‌ تلفنی با جان ڪری گفت:  ما به روز اجرای برجام بسیار نزدیڪ شده‌ایم ڪه شاید در چند روز آینده به آن برسیم. بیشترین نقش را در این خصوص ایران و آمریڪا ایفا خواهند ڪرد و به همین دلیل طی چند روز گذشته بین من و آقای ڪری و آقای صالحی و مونیز تماس‌های تلفنی و ایمیلی زیادی انجام شده است چرا ڪه باید آخرین هماهنگی‌های صورت گیرد.

وی افزود: طی چند روز آینده همڪاران ما و ۱+۵ در اروپا برای نهایی شدن امور، جلساتی خواهند داشت و به همین دلیل با خانم موگرینی نیز مفصلا صحبت ڪردیم. لذا اصل صحبت‌های ما درباره اجرای برجام است.

باز نشر: www.momtaznews.com |سایت ممتاز نیوز | اخبار ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.