شمارش معکوس برای مرگ لکوموتیو توسعه صنعتی کشور

شمارش معکوس برای مرگ لکوموتیو توسعه صنعتی کشور

عصر خودرو : ای کاش سنگ بنای «کیفیت» در صنعت خودروسازی کشور خیلی زودتر گذاشته می شد تا امروز شاهد شمارش معکوس برای مرگ تنها صنعت زنده کشور به واسطه سوء استفاده از نگاه ظاهری مردم و برخی مسئولان به این صنعت نبودیم.

به نقل از بیراه نیست اگر بگوییم چنانچه خودروسازان داخلی ما بیشتر به مقوله کیفیت در تولید توجه کرده بودند امروز نیز مردم ما با شنیدن برخی مشکلات در این صنعت، به پشتیبانی از آن بر می خواستند و برخی مسئولان داخلی که به سدی در برابر تولید تبدیل شده اند را در جای خود می نشاندند.
همین چند سال پیش بود که با بحران در برخی شرکت های خودروساز امریکایی و اروپایی حمایت بی چون و چرای دولت های متبوع از این خودروسازان به ما آموخت که نباید با صنعت خودروسازی شوخی کرد چراکه این صنعت، لکوموتیو توسعه صنعتی هر کشوری است و وجود و توسعه آن ضمن کمک به توسعه اقتصادی، اشتغال زایی بالایی را برای مردم به همراه دارد.
یکی از مهمترین دلایل این کمک ها را می توان درک صحیح دولت از صنعت خودروسازی آن کشورها دانست و همچنین نباید از این موضوع غافل شد که مردم این کشورها نیز با آگاهی از جایگاه صنعت خودروسازی در توسعه اقتصادی و اشتغال زایی به پشتیبانی از صنعت کشورشان برآمدند و نگذاشتند تا گزندی بر پیکره صنایع خودروسازی آنها وارد شود.
شرایط امروز صنعت خودروسازی کشور ما بی شباهت با بحران های خودروسازان امریکایی و اروپایی نیست اما با این تفاوت که هم برخی از مسئولان و هم بخشی از مردم ما هنوز از جایگاه واقعی صنعت خودروسازی در توسعه و اشتغال زایی کشور بی خبرند یا خودشان را به بی خبری زده اند.
البته نباید این موضوع را هم نادیده گرفت که متاسفانه صنعت خودروسازی کشور نیز آن طور که شایسته ملت ایران است نتوانسته پاسخ گوی مشتریان داخلی باشد و در همین جا پیشنهاد می شود برخی مسئولان دولت محترم به جای همصدایی با برخی مردم در بیان بدون پشتوانه بی کیفیت بودن تولیدات داخلی، ضمن حمایت اصولی همراه با نظارت مستمر خود، شیرینی تولید ملی همراه با کیفیت عالی را برای مصرف کننده ایرانی به ارمغان آورند.
به هر حال، شرایط فعلی حاکم بر کشور و به خصوص صنعت خودروسازی داخلی نیازمند تصمیمات به موقع و به دور از هرگونه مغایرت با تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است نه اینکه مسئولان محترم ابتدا تصمیم بگیرند در جهت حمایت از صنعت خودروسازی دو هزار میلیارد تومان اختصاص دهند بعد این رقم به نصف کاهش یابد و اکنون با هزار و یک اما و دلیل برای جلوگیری از این کمک، شاهد مرگ تدریجی لکوموتیو توسعه صنعتی کشور باشیم.

دوشنبه ۱۳ شهریور   ۱۵:۱۸


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.