شمارش معکوس برای پرتاب سفینه فضایی خصوصی

دانش > فضا
یک سفینه فضایی خصوصی بدون سرنشین در حال شمارش معکوس برای پرتاب است تا اولین انتقال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی به شکل تجاری را انجام دهد.

به گزارش Space.com کپسول فضایی دراگون با شکل مخروطی‌اش بوسیله شرکت خصوصی پروازهای فضایی اسپیس ایکس ساخته شده است، قرار است از سکوی پرتابی از پایگاه نیروی هوایی آمریکا در کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا فرستاده شود و پس از سفری سه روز به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رسید. زمان تعیین شده برای پرتاب ۸:۳۵ دقیقه صبح به وقت شرق آمریکا (۳۵ دقیقه بامداد دوشنبه ۸ اکتبر به وقت گرینیچ) است.

سامی سیممی، مدیر ایستگاه فضایی ناسا در این باره گفت: “پرتاب اسپیس ایکس شروع عصر جدیدی در پروازهای فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی است. پرتاب این سفینه برای رساندن محموله‌ها به ایستگاه فضایی و کمک به بهرهبرداری کامل از آن ضروری است.”

این ماموریت اولین مورد از ۱۲ ماموریت انتقال محموله بوسیله شرکت اسپیس ایکس برای ناسا بر اساس یک قرارداد ۱٫۶ میلیارد دلاری برای تحویل ۲۰ تن ملزومات به ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

اسپیس ایکس همچنین در حال کار برای ارتقای سفینه دراگون و راکتهای فالکون ۹ است تا بتواند هفت فضانورد را به مدار کره زمین بفرستد. به گفته الون ماسک ، سرمایه‌گذار میلیاردی که این شرکت را در سال ۲۰۰۲ بنیاد گذاشت، این سفینه فضایی از ابتدا طوری طراحی شده بود تا بتواند در آینده پروازهای سرنشین‌دار را هم انجام دهد.

بازنشسته شدن ناوگان شاتل‌های فضایی ناسا، باعث شده است تا این سازمان برای انتقال محموله‌ها و – نیز نهایتا فضانوردان- به مدار مدار پایینی کره زمین به سفینه‌های تجاری مانند کپسول دراگون اسپیس ایکس وابسته شود.

این سازمان در حالیکه در حال ساخت راکت و سفینه فضایی جدید خودش برای اکتشافات در اعماق فضاست، انجام این خدمات را به شرکت‌های تجاری واگذار می‌کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.