شمارش معکوس کفاشیان برای گرفتن یک تصمیم جنجالی تازه/ بمب زیر آرامش فوتبال با انتخاب مربی امید؟

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – علی کفاشیان آماده می گردد تا یکی دیگر از تصمیمات جنجالی مدیریتی فوتبالش را با انتخاب سرمربی تیم ملی امید بگیرد.

آریا صالحی: علی کفاشیان سرانجام شایعاتی که در هفته های قبل سر زبان ها افتاده بود را تائید کرد. او بعد از دو هفته زمینه سازی برای اعلام قطعی تغییرات در تیم امید ، تیمی که این روزها علیرضا منصوریان را در راس کارش دارد اما پسر محبوب مهدی محمد نبی به سبب انتقادهای گاه و بیگاهش از شرایط ، لباس ها و سایر موارد نتوانسته خودش را گزینه نهایی نگه دارد و تیم ۲۲ ساله های او هم به المپیک نمی رسند تا رسما بعد از بازی های زیر ۲۲ ساله های آسیا ناچار به خروج از تیم ملی امید باشد.

به گزارش ممتاز ؛ علی کفاشیان این تصمیمش را از دو هفته قبل اعلام کرد و از این گفت که قطعا می خواهند مربی خارجی استخدام کنند. او تیم امید آینده ایران را قطعا همان تیم جوانان اکبر محمدی نام گذاشت. تیمی که با مربی جوانش در عین شایستگی حذف شد. اکبر محمدی بازیکن سابق تیم بانک ملی که مربی جوانی است و با آتیه اما این قدر رزومه ای ندارد که بتواند حتی در حد مربیگری تیم ملی جوانان گزینه ای اصلح معرفی شود. اگرچه او تیم خوبی ساخته بود اما با ناکامی در بازی های امارات زیر سیل انتقادات برکنار شد و چیزی نمانده بود سبب برکناری شخص کفاشیان شود اما حالا در روزهایی که چرخ فوتبال روی ریلش می گردد ، کفاشیان می گوید بی پول است و توان آوردن مربی خارجی ندارد. او به گزینه ایرانی فکر می کند و گزینه اصلی هم کسی نیست غیر از امبر محمدی. کسی که تیم را خودش ساخته و با بازیکنان آشناست. انتخاب او اما دوباره توفانی به پا می کند.

چند هفته ای هست که بهرام افشارزاده ، دبیرکل کمیته ملی المپیک اصرار دارد تیم امید را باید با مربی خارجی به رقابت های انتخابی بفرستند تا شاید سرانجام بعد از ۴۰ سال طلسم شکسته شود. او می گوید کمیته ملی المپیک توان تامین استخدام یک مربی خوب خارجی را دارد و در این راه از هیچ کمکی دریغ نمی کند چون فوتبال گمشده چند دهه اخیر کاروان ایران در المپیک است. افشارزاده که ۴ سال قبل هم سر انتخاب مربی امیدها با فدراسیون مشکلات بسیاری داشت می گوید :« قرار نیست این تیم را به دست هر مربی بی تجربه ای بدهیم . این تیم یک مربی خوب بزرگ می خواهد ، می گردد برای کنار دست این مربی بزرگ هم از استعدادهای خوب مربیگری کشورمان استفاده کنیم تا چیز یاد بگیرند و بتوانند به بچه های شان انتقال دهند.»

در نهایت باید دید که در سه قطبی کفاشیان ، نبی و افشارزاده ، کدام یک پیروز می شوند. آیا مربی خارجی با تامین هزینه هایش به ایران آورده می گردد؟ آیا کفاشیان پای حرفش می ماند و اکبر محمدی هدایت این تیم را بر عهده می گیرد یا اینکه مهدی محمد نبی می تواند علیرضا منصوریان را که دو سال است در این جایگاه تیمی را در اختیار داشته ، در فدراسیون نگه دارد؟

محمدی پسر با استعداد مربیگری ایران البته با نتایجی غیرقابل دفاع ؛ اگرچه بازیکنانی چون سردار آزمون و جهانبخش از تیم او چهره شدند ؛ منصوریان یکی از زیرک ترین فوتبالیست های تاریخ ایران که در دو سال قبل خودش را وقف تیم های ملی کرده است یا انتخاب یک مربی توانمند خارجی که بتواند در فوتبال مان اثرگذار باشد. اگرچه وقت تنگ است و کمتر از ۷ماه تا المپیک آسیایی زمان هست.

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.