شماره‌گذاری خودروهای یورو ۲ متوقف شد/ ممنوعیت برای پارس‌خودرو و زامیاد

۰۱ تیرماه ۱۳،

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر توقف شماره‌گذاری خودروهای با استاندارد یورو ۲ از ابتدای تیرماه، گفت: شماره‌گذاری بعضی محصولات زامیاد و پارس‌خودرو که با این استاندارد تولید می‌شدند، از امروز متوقف شد.

به گزارش Consbank، احمد نعمت‌بخش در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: بعضی محصولات زامیاد و  تولیدی توسط شرکت پارس خودرو که با استاندارد یورو ۲ تولید می‌شدند، از امروز شماره‌گذاری نمی‌شوند.

وی با اشاره به سه سبب اصلی عدم عرضه خودرو یورو ۴ گفت:‌ عدم عرضه سراسری سوخت، افزایش هزینه تولید و ایجاد وابستگی شدید ارزی، سه عامل عدم عرضه این خودروهاست.

عبدالله بابایی معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو نیز در این باره گفت: از امروز تولید خودرو با استاندارد یورو ۲ نخواهیم داشت و در حال حاضر همه تولیدات ما با استاندارد یورو ۴ تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه شماره‌گذاری خودروهای تولیدی با استاندارد یورو ۴ در حال انجام است، افزود: خودروهای تولیدی با استاندارد یورو ۲ در ایران‌خودرو تعیین تکلیف شده و از این به بعد تولیدی با استاندارد یورو ۲ نخواهیم داشت.

 طبق مصوبه دولت، شماره‌گذاری خودروهای با استاندارد یورو ۲ و همچنین فاقد دو ایربگ از امروز متوقف است، هر چند بحث‌هایی در مورد مهلت‌دهی دوباره به خودروسازان از سوی دولت مطرح شده و در حال پیگیری است.‌


پایگاه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.