شماره گذاری موتورسیکلت ها پس از آزمون صوت

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از پاییز امسال شماره گذاری موتورسیکلت ها منوط به انجام آزمون صوت در مراکز تعیین شده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، امیرفاتح وحدتی با بیان این مطلب افزود: این استاندارد در سال ۱۳۸۹ تهیه و به تصویب هیات وزیران رسیده است.

وی ادامه داد: همزمان با الزام استانداردهای یورو ۳ از پاییز امسال اجرایی شده و پس از آن شماره گذاری کلیه موتورسیکلت ها منوط به انجام آزمون در مراکز تعیین شده و رعایت این حدود خواهد بود.

وحدتی با اشاره به ارائه برنامه پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست به منظور کاهش آلودگی صوتی و امواج در کشور، تصریح کرد:‌ این برنامه برای تصویب به کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت وزیران ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: در این برنامه سعی شده است با لحاظ تمامی منابع دارای آلودگی صوتی در چارچوب قوانین و آیین نامه های موجود، تکالیف نهادهای دولتی ذیربط از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه آلودگی صوتی و امواج تعیین و در طی زمان مشخص نسبت به کاهش آن اقدام شود./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.