شماری از مسلمانان در فرانسه هدف عملیات پلیس قرار گرفتند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، درموج جدید دستگیری ها، اولین بازداشت ها زمانی آغاز شد که پلیس عملیات مشترکی را روزشنبه درسطح برخی شهرها از جمله شرق، جنوب و مناطق پاریس آغاز کرد.

درجریان این بازداشت ها که به گفته منابع پلیسی و قضایی کشور در مواردی خشونت بار بوده است، ˈژره می لویی سیدنیˈ ۳۳ ساله شهروند فرانسوی که بنا به اعلام مسوولان به تازگی به اسلام گرویده بود، کشته شد و ۱۱ تن دیگر نیز درشهرهای استراسبورگ و ˈ تورسیˈ واقع در ˈسن و مارنˈ از مناطق پاریس بازداشت و تحت تعقیب قرارگرفتند.

پلیس مدعی شده که این عملیات در برنامه رسیدگی به حمله ۱۹ سپتامبر سال جاری میلادی به یک مرکز تجاری در شهر ˈ سارسل گ، واقع در منطقه ˈ وال – دو- آزˈ حومه پاریس و نگرانی از بیم امکان وقوع عملیات مشابه صورت گرفته است.

درحالیکه پلیس فرد کشته شده درشهراستراسبورگ را مظنون اصلی واقعه شهر سارسل می داند، گفته شده که هدف این حمله یک بازرگان فرانسوی یهودی تبار در محل بوده است.

به دنبال کشته شدن چند ماه پیش، ˈ محمد مراحˈ شهروند فرانسوی الجزایر الاصل متهم به کشتن هفت شهروند فرانسوی، پلیس تدابیر سختگیرانه تری را به اجرا گذاشته است.

همزمان با این اقدامات سختگیرانه، مقامات فرانسه با دو درخواست برگزاری تظاهرات توسط مسلمانان در اعتراض به فیلم موهن و ضداسلامی آمریکایی و صهیونیستی و کاریکاتورهای توهین آمیز نشریه ˈشارلی هبدوˈ، مخالفت کرد و در دو مرحله هم بیش از ۲۰۰ تن را به اتهام قصد برپایی تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در پاریس دستگیر و بازجویی کرد.

اروپام **۱۴۹۵**۱۵۱۶

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.