شمار خودروهای کشور از ۱۶میلیون گذشت

شمار خودروهای کشور از ۱۶میلیون گذشت

عصر خودرو : رییس پلیس راهور ناجا از پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی بار ترافیک در مهرماه امسال نسبت به شهریور ماه خبر داد و گفت: در عین حال آمارها نشان می‌دهد شمار خودروهای کشور از مهر ماه سال گذشته تاکنون با یک میلیون افزایش به بیش از ۱۶ میلیون دستگاه رسیده است.

به نقل از ایسنا سردار اسکندر مومنی با اشاره به اینکه عید نوروز نقطه عطف ترافیک برون‌شهری و مهر ماه نقطه عطف ترافیک درون‌شهری است، گفت: در نیمه نخست سال به دلیل طولانی بودن روز و توزیع سفرها، تعطیلی مراکز آموزشی و مسافرت تعداد زیادی از شهروندان، بار ترافیک خود را نشان نمی‌دهد اما با بازگشایی مدارس و ورود حدود ۱۰ میلیون دانش‌آموز و معلمان آنها به مدارس، شاهد افزایش بار ترافیکی خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد از مهرماه سال گذشته تاکنون، یک میلیون دستگاه خودرو به تعداد خودروهای کشور افزوده شده و مصرف سوخت نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم بار ترافیک در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد و نسبت به شهریور ماه حدود ۳۰ درصد افزایش یابد.
رییس پلیس راهور ناجا از تدابیر ویژه پلیس برای کنترل ترافیک مهر ماه خبر داد و گفت: نظارت بر سرویس مدارس، هماهنگی با شهرداری‌ها برای ایمن‌سازی معابر، آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروهای پلیس در نیمه نخست مهرماه، استفاده از تمام تجهیزات از جمله بالگرد برای نظارت بر کنترل ترافیک سال جدید تحصیلی و … از جمله برنامه‌های اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی برای بازگشایی مدارس است.

ممنوعیت هرگونه عملیات عمرانی در معابر درون‌شهری در مهرماه
وی با اشاره به پیش‌بینی حجم بالای ترافیک در روزهای پایانی شهریور و مهر ماه، گفت: بر این اساس انجام هرگونه عملیات عمرانی در معابر درون‌شهری در مهرماه ممنوع است.
رییس پلیس راهور ناجا همچنین به ساماندهی سرویس مدارس اشاره و تاکید کرد: مدیران مدارس نباید از سرویس‌های غیرمجاز و فاقد برچسب استفاده کنند که بر این اساس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با متخلفان در این زمینه برخورد می‌کنند.

بالگردها ترافیک مهر را کنترل می‌کنند

وی از بکارگیری نیروهای کمکی برای روانسازی ترافیک درونشهری مهرماه خبر داد و به ایسنا گفت: این نیروها در مهرماه به کمک نیروهای پلیس راهور برای روان‌سازی ترافیک می‌آید.
رییس پلیس راهور ناجا از بکارگیری امکانات پروازی برای کنترل ترافیک از طریق هوایی در مهرماه خبر داد و گفت: بر این اساس بالگردهای هواناجا ترافیک مهرماه را در سراسر کشور کنترل می‌کنند.

یکشنبه ۱۹ شهریور   ۱۴:۱۷


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.