شمار موارد ابتلا iبه فلج اطفال در جهان سال ۲۰۱۲ iبه پایین ترین سطح رسید

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

تهران / واحد مرکزی خبر / اجتماعی ۲۴ / ۰۸ /
با اعلام خبر کاهش شمار موارد ابتلا iبه فلج اطفال در جهان در سال دو هزار و دوازده کارشناسان امیدوارند این بیماری iبه سریعی ریشه کن شود.
آمارهایی که روز سه شنبه در کنفرانس سالانه شرکت آمریکایی iبهداشت و داروی مناطق گرمسیری اعلام شد نشان می دهد شمار موارد ابتلا iبه فلج اطفال در سراسر جهان امسال در پایین ترین سطح خود قرار دارد.
متخصصان ویروس شناسی که در این کنفرانس در آتلانتا واقع در ایالت جرجیا در جنوب شرقی آمریکا شرکت کرده بودند گفتند در حدود یکصد و هفتاد و هفت مورد تازه ابتلا iبه فلج اطفال از ماه ژانویه تا اکتبر دو هزار و دوازده در سراسر جهان ثبت شده است.
این در حالی است که در همین دوره وقتی در سال دو هزار و یازده شمار مبتلایان iبه این بیماری پانصد و دو مورد اعلام شده بود.
ویروس شناسان همچنین iبه موانعی اشاره کردند که بر سر حذف کامل این بیماری عفونی وجود دارد.
این متخصصان دو برابر شدن موارد ابتلا iبه فلج اطفال در نیجریه در سال جاری و همچنین مخالفت دائمی شماری از والدین پاکستانی با استفاده از واکسن فلج اطفال برای کودکانشان را iبه عنوان بعضی از این موانع مطرح کردند.
به گزارش تفسیری خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، پاکستان ، نیجریه و افغانستان تنها کشورهایی می باشند که همچنان با شیوع بیماری فلج اطفال مواجه می باشند.
دکتر آنیتا زیدی متخصص بیماریهای کودکان در دانشگاه آگا خان کراچی با اشاره iبه پیشرفتهای قابل توجه صورت گرفته در زمینه گسترش ایمن سازی در مناطق روستایی پاکستان گفت مخالفت والدین با استفاده از واکسن فلج اطفال برای کودکان همچنان مانع اصلی ریشه کن شدن کامل این بیماری در کشور پاکستان iبه شمار می رود.
این مخالفت در تفکر ائمه جماعت ریشه دارد که iبه مردم می گویند استفاده از این واکسن اقدامی الهام گرفته از کشورهای غربی برای کاهش شمار جمعیت مسلمانان است.
دکتر زیدی افزود : «‌ ما در کراچی ملاحظه کردیم که مخالفت پدر و مادرها یکی از دلایل اصلی واکسینه نشدن کودکان است و مشکلی در زمینه دسترسی iبه واکسن وجود ندارد.»
۱۴۷/۱۷۳


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.