شمار پزشکان عمومی مطب دار به ۳۰ هزار نفر افزایش می یابد

‘محمد شریعتی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت روز پزشک -اول شهریور- افزود: با اجرای برنامه پزشک خانواده علاوه بر استفاده از ظرفیت فعلی پزشکان عمومی، پزشکانی نیز که مطب ندارند با استقرار در مراکز دولتی پزشک خانواده، وارد برنامه پزشک خانواده می شوند.

رییس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت، اظهار داشت: این پزشکان علاوه بر اینکه می توانند مطب خود را دایر کنند از درآمد مناسب نیز برخوردار خواهند شد.

وی اضافه کرد هم اکنون شمار زیادی از پزشکان عمومی به دلیل ناتوانی مالی و بازار کار نتوانسته اند مطب دایر کنند و مشغول کار شوند.

شریعتی یادآور شد همچنین سرانه پزشک خانواده در سال گذشته ( مبلغی که به ازای افراد بیمه شده تحت پوشش هر پزشک خانواده به او پرداخت می شود ) یک هزار و ۷۵۰ تومان بود اما امسال طبق مصوبه دولت با ۲۰ درصد رشد به دو هزار و یکصد تومان افزایش یافته است.

عملیات اجرایی برنامه پزشک خانواده امسال برای نخستین بار بطور رسمی در مناطق شهری استان های تهران، فارس، سیستان و بلوچستان و مازندران آغاز شده است و به تدریج در همه استان های کشور اجرا خواهد شد.

در برنامه پزشک خانواده، هر پزشک تعدادی خانواده را زیر پوشش خود قرار می دهد و با تشکیل بانک اطلاعاتی الکترونیکی حاوی وضعیت جسمانی و روحی مراجعه کنندگان، مشکلات آنها را پیگیری و با توجه به یافته های موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشک متخصص ارجاع می دهد.

طبق اعلام مسوولان وزارت بهداشت، هزینه ویزیت و معاینه های اولیه، همچنین داروها – به جز داروهای بیماری های خاص- در اجرای برنامه پزشک خانواده برای مردم رایگان خواهد بود.

اجتمام**۹۱۸۵ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۶۰۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.