شما نظر دادید: یک حراجی دردناک و چرخ پنجم درشکه!

به گزارش خبرآنلاین، اگرچه حراج کتاب های دست دوم در هر کشوری سبک و سیاق خاصی ندارد جز محل هایی شناخته شده و پر تردد که مخاطبان خاص اینگونه آثار که گاه آثار کمیاب و یا نایاب مناسب و با قیمت خوبی هم در آنها یافت می شود، به آنجا می روند اما تصاویر منتشر شده، یک حراجی فرهنگی با مختصات مربوط به فروش «یار مهربان» نبود و یا اینگونه به مخاطب القا می کرد. با این حال و پس از درج خبری با تیتر «نظر شما درباره این عکس چیست؟» نظرات متنوع و مختلفی ارائه و منتشر شد که گزیده ای از آنها را در ادامه می خوانید.

نظرات کامل درباره این تصویر را اینجـــــــا و گزارش تصویری این حراجی متفاوت را اینجـــــــا مشاهده فرمایید.

اولین نظر منتشر شده درباره این عکس یک تیتر بوده که با نظر مثبت سایر کاربران نیز همراه بوده :«حراج دردناک…» اما همین نظر با دو نظر دیگر تکمیل شده است: کاربر بدون نام نوشته است: «عزیزم کجاش دردناکه، خیلی هم خوبه، فقط یه امکانی فراهم میشد که بتوان عنوان کتابها رو سرج کرد و راحت به کتابهای دست دوم دسترسی داشت خیلی خوب میشد.» و کاربر بدون نام دیگری نیز در پاسخ به تیتر «حراج دردناک» نوشته است: «از جمعه بازار کتاب اصفهان که خیلی بهتره ، حداقل توی پارکینگ یه ساختمنون نیست ، حداقل توی یه فضای تاریک و خفه نیست ، حداقل فروشنده ها کتابا رو مرتب چیدن»

کاربری به نام باران نوشته است: « کجایید ای مسئولین فرهنگی استان، شهر، و کشور، ببینید این حراج دردناک رو به قول دوستمون. حالا اگه نمایشگاه خواربار بود، مسابقه ای بود، و یا توش منفعتی بود، میشد کاری کرد و مطمئن باشید با این روش قرون وسطایی کتاب این یار واقعا مهربان با این حال و روز حراج نمی شد.»
 

علی یکتا در نظر خود درباره این عکس آورده است: «سلام در کشور های دیگه کتاب ها رو با بهترین جلد و در داخل یک مشما نایلونی تحویل مشتری میدن اینجا مثل آشعال. به نظر شهرداری کتاب رو با آشغال عوضی گرفته!»

کاربر دیگری هم از برگزار کننده این حراجی تشکر کرده و نوشته است: «درود بر جوان اراکی/ باید درباره این حرکت او برنامه ای تهیه شود/ و سوال از مسئولین برای کم کاری»

میرزا هم نوشته: «فرهنگ چرخ پنجم درشکه…»

کاربر دیگری هم در پاسخ به این عبارت میرزا اینچنین نظر داده است: «اصلا درشکه ای نمونده که حالا چرخ پنجم هم داشته باشه…دل شما خوشه ها…تموم شد رفت!»

حبیب هم نوشته است: «هیچ ملتی اینجور با فرهنگ خودش رفتار نمی​کنه…واقعا متاسفم»

ابولفضل اما زیر همین نظر اینگونه کامنت حبیب را نقد کرده است:« آنطور که ما دیدیم در کشورهای دیگر هم همینطوری کتابهای دست دوم را می فروشند. خیلی هم نشان از گردش کتاب دست مردم و علاقه ی مردم با کتابخواندن برداشت می شود. چطور است اینجا همه یک صدا ساز مخالف می زنند؟»

محمد، دیگر کاربر خبرآنلاین اما نظر دیگری دارد: «جایی که در آن فروش پایان نامه تنها در چند دقیقه صورت می گیرد و هیچ ارزشی برای علم قایل نیستند چه انتظاری می توان داشت! استاد راهنمایی خود من در مقطع ارشد به من می گوید: «پایان نامه رو جمع کن بره» شما انتظاری غیر از این دارید!!!؟ فقط مدرک!! نمره ها همه ۱۹ و ۲۰!!»
 

کاربری به نام سید که گویا بچه محل برگزارکننده حراجی است اینگونه نظر داده که « البته الان این آقا جاش رو عوض کرده و رفته به سمت پارک شهر اراک. فکر کنم ازش ایراد گرفته بودند. اینجا که توی عکسه ایستگاه اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد اراک هست. من یه دفعه رفتم به سراغ این کتاب فروش. واقعا سردرگم شدم…به هر حال دست مریزادی می گم بهش..دمش گرم»
 

کاربر دیگری هم نوشته است:«به نظر من که خیلی خوبه .. کتاب که ارزون باشه مردم میرن طرفش … پس کم کم کتاب خوانی بیشتر رواج پیدا میکنه … روش دیگه ای هم نداره ! بهترین کار همینه که کتاب با قیمت ارزونتر بفروش برسه … من خودم علاقه ی زیادی به کتاب های دسته دوم دارم … چون خیلی از اثار با ارزش رو میشه از اینجور جاها پیدا کرد …»

کاربر دیگری به نام محسن هم نظر داده که «مشکل اینجاست که حراجی هم بلد نیستیم برپا کنیم. الان اینجا چطور میشه کتاب دلخواه رو پیدا کرد؟ واقعا مثل حراجی لباس برخورد شده…هرکی خودش باید بچرخه و پیدا کنه…با این تفاوت که شریازه کتاب و قواره اش با یک لباس خیلی فرق داره…رسما زمان برای ما ایرانی ها بی اهمیته…پیدا کردن کتاب دلخواه در این حراجی حداقل ۴۵ دقیقه وقت میگیره. ممنون»

کاربری با نام «من» هم نوشته: «خیلی هم خوبه…باز اینطوری می تونه چند هزار تومن گیربیاره بره مرغ بخره برای خانواده ش..فرهنگ واسش چیزی نداشته خب.»

کاربر دیگری هم با تشکر از انتشار چنین خبری، عنوان کرده که اینگونه خبرهای تصویری و نظرخواهی از مردم، تاثیر به مراتب بیشتری بر روی مسئولان فرهنگی دارد تا گزارش و نقد و یادداشت و…

نظرات کامل درباره این تصویر را اینجـــــــا و گزارش تصویری این حراجی متفاوت را اینجـــــــا مشاهده فرمایید.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.