شما هم مانند همه افراد موفق فکر کنید !

موفقیت

شما هم مانند همه افراد موفق فکر کنید !
استیو جابز ، لری پیچ ، بیل گیتس و… تمام اینها افراد موفق و هوشمند در دنیای فناوری به حساب می آیند. تا به حال به این موضوع فکر نموده اید که این افراد به چه طریق فکر نموده اند و چگونه توانسته اند به موفقیت شان برسند؟

احتمالا شما هم جزو کسانی باشید که علاقمند میباشند پا به درون این دنیای بزرگ جهت رقابت و پیشرفت بگذارید. اگر چنین است بد نیست با ۱۲ فرمول قابل دقت جهت پیشرفت در این مسیر آشنا شوید.

جهت فکر کردن وقت بگذارید:

اگر می خواهید بهتر فکر کنید میبایست روی آن کار کنید و وقت بگذارید. میبایست در هفته یک زمان مشخص جهت فکر کردن داشته باشید. بیشتر افراد موفق و مدیران خوب بخشی از زمان شان را به فکر کردن اختصاص می دهند. جهت نمونه آقای دن کتی هر دو هفته یک بار ، یک زمان نیم روز را به فکر کردن اختصاص میدهد و هر ماه یک روز کامل را به این کار اختصاص می دهد. علاوه بر این او هر سال هم دو یا سه روز را به صورت کامل به فکر کردن اختصاص می دهد.

 انرژی تان را در جای درست مصرف کنید:

از قانون ۸۰/۲۰ استفاده کنید. میبایست هشتاد درصد از انرژی تان را روی ۲۰ درصد کارهای قابل دقت تر صرف کنید. فراموش نکنید که شما نمی توانید به تمامی امور و تمام کار برسید و دقت منید که درست انتخاب کنید.

دقتیق ترین کارها و هدف های را در زندگی تان مشخص کنید و هشتاد درصد از وقت و انرژی تان را به آن اختصاص دهید.

افراد باهوش خودشان را در مقابل اندیشیدن مفرق قرار می دهند:

این قابل دقت است که خودتان را در مقابل اندیشه  و عقاید مخالف خودتان قرار بدهید. سعی کنید با کسانی تماس داشته باشید که اندیشیدنات و ایده های شما را به چالش می کشند و با آنان مخالفت می کنند. این موضوع عامل می شود که اشکلات کار خودتان را بهتر پیدا کنید و اندیشیدن منطقی تری داشته باشید.

 ایده داشتن و عمل کردن: فرق از زمین تا آسمان

داشتن فکر خوب و ایده های زیاد احتمالا سخت نباشد. ولی تمام آنان زمانی ارزش دارند که به آنان عمل کنید. رویا پردازی به تنهایی ارزش زیادی ندارد و کار شما وقتی ارزشمند است که به آنان عمل کنید. در طرف دیگر میبایست بدانید که هر ایده ای طول عمر خودش را دارد. اگر دیر جهت اجرایش بجنبید امکانپذیر است تاریخ مصرف اش گذشته باشد.

 ایده های خام احتیاج به پخته شدن دارند:

هیچ وقت دنبال ایده ای که ناگهانی به ذهن تان رسیده ، نروید. کمی زمان بگذارید و روی آن فکر کنید. زیادی از ایده های ناگهانی که در اول طلایی به نظر میرسند ، با ساعاتی اندیشیدن به نظر خنده دار و غیر منطقی می آیند. هر ایده ای را میبایست تحت بررسی قرار بدهید و نکته ها مثبت و منفی اش را بررسی کنید. اگر در انتها نتیجه مثبت بود آن وقت می توانید دنبالش بروید.

افراد باهوش با افراد باهوش می چرخند!

اگر می خواهید خوب فکر کنید سعی کنید در تماسات اجتماعی تان با افرادی زندگی کنید و سروکار داشته باشید که آنان هم خوب فکر می کنند و انسان های باهوش به شمار می آیند. کمک آنان عامل می شود که شما هم ایده ها و اندیشیدنات بهتری را پرورش بدهید.

این جمله مشهور را شنیده اید که «هر انسانی را می توان از روی دوستش شناخت؟» حقیقت این است که اطرافیان روی فکر کردن شما اثر می گذارند بناجهتن آنان را با دقت انتخاب کنید.

عقاید عمومی را قبول نداشته باشید:

اگر عموم مردم چیزی را قبول داشته باشند علت نمی شود که شما هم آن را قبول کنید. در زیادی از موارد بیشترا مردم موردی را بدون فکر کردن قبول می کنند زیرا افراد زیادی آن عقیده را قبول دارند. (که آن هم نتیجه فکر نکردن است) زیادی از ایده های نو و محصولات با قبول نکردن اندیشیدنات عامه به موفقیت رسیده اند. بناجهتن در مورد هر ایده و عقیده ای خودتان فکر کنید و به اندیشیدنات عامه دقت نداشته باشید.

جهت اینکه مفرق فکر کنید کارهای مفرق انجام بدهید:

روش های مفرقی جهت انجام کارهایتان امتحان کنید. با افراد تازه ایی آشنا شوید و کتاب های مختلفی بخوانید. حتی کتاب هایی که امکانپذیر است به نظرتان خسته کننده بیایند. نکته در اینجا است که خودتان را در مقابل جریان ایده ها و اندیشیدنات مختلف قرار بدهید تا یک بعدی فکر نکنید.

 ایده های شما همواره درست نیست:

نمیبایست این اندیشیدن را داشته باشید که همواره درست فکر می کنید و کار درست را انجام می دهید. جهت نظرات بقیه هم ارزش قایل شوید و سعی کنید از اشتباه هایتان درس بگیرید. تمام ما در زندگی مرتکب اشتباه های زیادی می شویم.

 جهت روزتان برنامه ریزی کنید:

افراد زیادی جهت هر روزشان برنامه ریزی می کنند. ولی افراد باهوش جهت روز ، هفته ، ماه و آینده بلند مدت شان برنامه مشخص دارند. شخصی که دارای هدف و برنامه است هیچ کاری را بدون علت انجام نمی دهد. آنان حتی در قابل دقتانی و تفریح هم به دنبال یادگیری و نزدیک شدن به هدف هایشان میباشند.

 انجام میدهم  و می توانم  افعال شما میباشند

انسانهای متبکر و خلاق خودشان را صرف ایده هایشان می کنند

آنان از سختی کشیدن لذت می برند. از شکست ترسی ندارند و سعی می کنند با دیگر افراد خلاق تماس داشته باشند. می توان روی حرف آنان حساب کرد و منفی فکر نمی کنند. از نظر آنان موانع به راحتی قابل حل شدن است. هنری فورد جمله مشهوری دارد که می گوید: «انجام دادن هیچ کاری براستی سخت نیست. اگر آن را به قطعات کوچکتر قسمت کنی»

افراد خوشبین واقع گرا نیستند:

اگر ذاتا انسان خوشبینی باشید میبایست مراقب خودتان باشید. اگر فکر کنید که تمام چیز به خوبی و درستی پیش میرود کاملا در اشتباه اید و وقتی مدقت می شوید که واقعه های جبران ناپذیری افتاده است.

داشتن یک دیدگاه واقع گرا عامل می شود که هر چه سریع تر موانع را پیدا کنید و جهت رفع آنان بکوشید. برا اینکه انسان واقع گرایی باشید میبایست ۱-حقیقت ها را قبول کنید ۲-به سختی سعی کنید ۳-به فواید و معایب هر چیزی فکر کنید ۴-به بدترین حالت امکانپذیر در هر کاری فکر کنید و جهتش برنامه ریزی کنید و انتها ۵-بر اساس منابع موجود و حقیقت ها فکر کنید و برنامه ریزی کنید.

خواندن این مقالات هم پیشنهاد میشد

  • ۵ روش خلاقانه افزایش فروش !
  • ۱۵ عامل مهم موفقیت در کار
  • روش موفقیت کارآفرینان به صورت خلاقانه
  • موفقیت به روش جک ولش Jack Welch
  • جملات طلایی صبحگاهی برای خوشبختی !

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.