شمخانی: نسبت به تأثیرپذیری و بی‌طرف نبودن سازمان ملل نگرانیم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه نسبت به تاثیرپذیری سازمان ملل از برخی کشورهای ضدثبات ابراز نگرانی کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی؛ علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیتی ملی کشورمان عصر امروز (یکشنبه) در دیداری دوساعته با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه با اشاره به ضرورت محور قرار گرفتن خواست مردم سوریه در طراحی فرآیند سیاسی و همچنین استفاده هوشمندانه از ظرفیت های تاثیرگذار در شکل دهی به صلح و امنیت پایدار در این کشور، نسبت به تاثیرپذیری سازمان ملل از برخی کشورهای ضدثبات ابراز نگرانی کرد.

وی اظهارداشت: موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران که همواره بر آن تاکید شده حمایت و همکاری فعال با برنامه هایی معطوف به پایان خونریزی و تحقق خواست و اراده مردم سوریه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر لزوم پیگیری منافع مردم سوریه و حفظ بی طرفی توسط سازمان ملل گفت: از اینکه برخی کشورها از تحقق دموکراسی و انتخاب مردم ابراز نگرانی می کنند تعجب می کنیم.

شمخانی با انتقاد از رفتارهای دوگانه برخی قدرت ها در قبال تروریسم، ضرورت عدم مداخله کشورهای خارجی را برای تغییر صحنه سوریه در راستای منافع خود به جای منافع مردم سوریه مورد تاکید قرار داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با محکوم کردن تداوم ارسال سلاح برای گروه های تروریستی مستقر در سوریه، خواستار برخورد شورای امنیت با این اقدامات ضد امنیت بین الملل شد و اظهار داشت: سازمان ملل براساس خواست جامعه جهانی باید موضوع تامین غذا و دارو برای مردم رنجدیده سوریه را پیگیری کند.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار با ابراز تاسف از اثربخش نبودن تلاش های بین المللی برای پایان درگیری ها در سوریه گفت: دستیابی به راهکارهای اثربخش در حوزه بازگرداندن آرامش و ثبات به سوریه نیازمند تلاش مضاعف و همکاری های بیشتر و نزدیک تر کشورهای ذی نفوذ در تحولات این کشور است.

اخضر ابراهیمی با اشاره به نقش ارزنده ایران در تحولات منطقه ای به ویژه سوریه درخواست کرد جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل برای حل سیاسی بحران سوریه و جلوگیری از تداوم فجایع انسانی مساعدت کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.