شمس: بازی با کلمبیا مرگ و زندگی است/بازیکنان، نصیحت منِ پیرمرد را گوش نمایند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

3-287.jpg

مدرس فوتسال آسیا و فیفا می‌گوید با توجه به بازی‌های انجام شده در جام جهانی تایلند، سطح فوتسال جهانی با افت مواجه شده است.

حسین شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره بازی فردای تیم ملی فوتسال ایران برابر کلمبیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی تایلند، توضیح داد: بازی با کلمبیا در بین هشت بازی مرحله یک هشتم نهایی شاید ساده‌ترین باشد. کلمبیا ضعیف‌تر از گواتمالا است و باخت این تیم در مرحله گروهی به گواتمالا نیز نشانگر این موضوع است.

وی ادامه داد: ما در این مرحله باید با گواتمالا بازی می‌کردیم اما کلمبیا با شانس به یک هشتم نهایی رسید. با این حال حریف تیم ملی، برای اولین بار در جام جهانی حاضر می‌شود اما گواتمالا از سال ۲۰۰۰ سابقه چهار دوره حضور را دارد. با این اوصاف به اعتقادم ما کار آسانی برابر این تیم خواهیم داشت و بازیکنان اگر با تمرکز بازی نمایند، می‌توانیم با نتیجه‌ای خوب از سد کلمبیا عبور کنیم. البته چون بازی حذفی است نباید ریسک نمایند و باید بدون عجله قدرت خود را به حریف تحمیل نمایند.

مدرس فیفا ادامه داد: نباید به بازی بعدی فکر نمود چون دیدار با کلمبیا مرگ و زندگی است. تیم ملی در این بازی نیز سه بازیکن را ندارد و طیبی، دشوار و احمدی نمی‌توانند بازی نمایند بنابراین تنها هشت بازیکن باید تلاش نمایند. اگر این بازی را ببریم وقت کافی برای رسیدن بقیه بازیکنان هم داریم.

سرمربی پیشین تیم ملی هم‌چنین درباره‌ی ارزیابی‌اش از بازی‌های مرحله گروهی ایران در جام جهانی، مطرح نمود: بعد از نیمه دوم رویارویی مقابل اسپانیا، تیم دچار افت عجیبی شد که ما هم متوجه نشدیم سببش چه بود. با همه صحبت‌هایی که می‌کنند و می‌گویند مراکش و پاناما فیزیکی بودند، اسپانیا با اختلاف بالا مقابل این دو تیم پیروز شد. ما اگر بازیکن باهوشی مثل اصغر حسن‌زاده را نداشتیم، صعودمان دچار مشکل می‌شد. این بازیکن در بیشتر گل‌های زده ایران نقش داشت.

شمس هم‌چنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که با توجه به بازی‌های انجام شده در جام جهانی پیشرفت فوتسال در سراسر دنیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: فوتسال جهان از نظر کمی پیشرفت خوبی داشته است. تعداد تیم‌ها به ۲۴ تیم افزایش پیدا نموده است اما از نظر کیفیت پیشرفتی ندیدم. حتی یک بازی از اسپانیا و یک بازی هم از برزیل را نگاه نمودم اما این دو تیم افت داشته‌اند. این اتفاق برای فوتسال دنیا خوب نمی باش.

کارشناس فوتبال هم‌چنین درباره‌ی پیش‌بینی‌اش از حریف آینده ایران در صورت پیروزی برابر کلمبیا بیان نمود: اوکراین به احتمال فراوان ژاپن را می‌برد و ما باید در یک چهارم با این تیم بازی کنیم. ایران برابر اوکراین همیشه برنده بوده و به نوع بازی آنها نیز آشنا هستیم. به هر حال امیدوارم تیم ملی از این مرحله نیز عبور کند.

حسین شمس در پایان تاکید نمود: صحبت‌هایی که می‌کنم در جهت بهبود وضعیت تیم ملی است و توقع دارم بازیکنان از نصیحت‌های من پیرمرد استفاده نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.