شمقدری: به همین راحتی ها کنار نمی‌رفتم/ ایوبی: همه توانم برای خدمت به سینما به کار می‌گیرم

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان سینمایی عنوان شد:

صبح امروز (۹شهریور)مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان سینمایی کشور با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن سینمایی این وزارت خانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما هنرآنلاین؛ در ابتدای این مراسم جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی دولت دهم به روی سن آمد و گفت: در زمانی که در آن سوی دنیا عده ا بر طبل جنگ می کوبند، چه خوب است که اهالی هنر و سینماگران نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دهند.

جواد شمقدری اضافه کرد:بحث هایی پیرامون بازگشت به مدیریت ده شصت و هفتاد مطرح می گردد اما پیشنهاد می‌کنم که مدیران دهه ۶۰ و ۷۰ برای امور فرهنگی منصوب نشوند چون در حوزه سینما ما به بلوغ رسیده‌ایم و استفاده از تجربیات مدیران این دو دهه به معنای آن است که بخواهیم دوران بلوغ را با مدیران دوران ابتدایی بگذرانیم.

رییس سازمان سینمایی دربارهٔ حضور فعال و پویا سینمای ایران در جشنواره های بین المللی گفت: این جشنواره‌ها بالکن های سینمای ایران می باشند و یک مدیر نباید همه توجه‌اش به بالکن باشد. این بالکن ها فقط برای تنفس سینماگران می باشند.

شمقدری اضافه کرد: تشکر می کنم از زحمات های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشین جناب دکتر محمد حسینی که وزیری دلسوز و مهربان و متدین بود. از دکترجنتی تشکر می کنم که این مسولیت را از من گرفت در غیر این صورت من این مسولیت را به همین راحتی ها رها نمی کردم.

در پایان جواد شمقدری یاد آور شد: از مدیران می‌خواهم کاری که با من کردند را با ایوبی نکنند. ایوبی در حوزه سینما شناخت کمی دارد اما فردی فرهیخته و فرهنگی است. البته همانطور که از نام آقای ایوبی مشخص است ایشان در حوزه فعالیت های سینمایی باید صبر ایوب داشته باشد.

ایوبی:دریای لطف اوست و گرنه سحاب کیست . . .

حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور در مراسم معارفه سخرانی اش را با این بیت سعدی آغاز کرد: دریای لطف اوست و گرنه سحاب کیست, تا بر زمین مشرق و مغرب کند سخا.
حجت الله ایویی گفت: من از جناب آقای جتنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کمال تشکر را دارم که حساس ترین و مهمترین معاونت خود را برعهده من گذاشتند.
ایوبی ادامه داد: من به همه سینماگران و اهالی هنر این اطمینان را می دهم تا زمانی که دراین مسند هستم همه توانم را برای سینمای پرافتخار ایران به کار بگیرم، سینمایی که در سخت ترین شرایط به داد نظام جمهوری اسلام رسید. سینمای ایران در دهه ۷۰ به اعتراف سینماگران اروپایی سبب نجات سینمای اروپا شد.

رییس سازمان سینماییدرباره حواشی خانه سینما گفت: سینمای ایران همانند جوان رشید و پر قدرتی است که خواری کوچک در پا دارد که مانع حرکت آن می گردد که آن مساله خانه سینما است و این خار را از پای سینمای ایران خارج می کنیم تا سینما بار دیگر در چهارچوب ارزش های نظام به حرکت خود ادامه دهد.

ایوبی دربارهٔ برنامه های آینده سازمان سینمایی گفت با گروه های مختلف سینمایی صحبت می کنیم و از نظرات کارشناسانه سینماگران در این اتفاق استفاده کرده و مسایل پیش رو را رفع می کنیم.

انتهای پیام ۴۰۱/۳۳


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.