شمقدری تایید کرد: مجوز ساخت چهار فیلم اخیر حوزه هنری بدون خواندن فیلمنامه صادر شده است

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد که شورای پروانه ساخت مجوز ساخت چهار فیلم اخیر حوزه هنری را بدون خواندن فیلمنامه صادر کرده است.

به گزارش فارس، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در حاشیه برگزاری سومین نشست تخصصی باز تعریف سینمای دفاع مقدس در جمع خبرنگاران به سؤالات آنان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره صدور پروانه ساخت برای فیلم های حوزه هنری و اینکه شنیده می‌شود این پروانه‌های ساخت را شخصا صادر کرده‌اید گفت: یعنی اگر چند فیلم به تولیدات امسال اضافه شود به نظر شما بد است؟ همه چیز طبق قانون بوده است.

وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا این چهار فیلم حوزه هنری مسیر تعریف شده پروانه ساخت را از اتحادیه تهیه‌کنندگان به شورای پروانه ساخت طی کرده‌اند یا خیر گفت: راجع به اتحادیه تهیه‌کنندگان فکر می‌کنم دوستان بد متوجه شده باشند. اتحادیه در واقع یک نوع یار کمکی بود که از نظر و مباحث امنیت شغلی ابعادی از ظرفیت هنری که می‌خواهد کار در آن انجام شود و حتی سرمایه‌گذاری نظر دهد اما وقتی حوزه هنری می‌گوید من خودم در این سه حوزه صاحب‌نظرم و این نظر‌ها را قبول ندارم گفتند خیلی خوب حالا که این طور است با مسئولیت خودتان این کار را انجام دهید.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که این گفته شما به منزله این است که حوزه هنری خود پروانه ساخت را صادر کرده است گفت: خیر ما پروانه ساخت را صادر کردیم.

جواد شمقدری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود شورای پروانه ساخت این چهار فیلم‌نامه را نخوانده است آیا این صحت دارد گفت: بله فیلم نامه‌ها را نخوانده اند. اصلا دوستان قرار شد در جزئیات وارد نشوند چون حوزه هنری کار کارشناسی اولیه آنها را حاضر نشد قبول کند لذا برای قسمت بعد هم وارد نشده حال طبق قانون عمل شده آنها پروانه ساخت گرفتند و مسئولیت هم بر عهده آنها است یعنی فیلم نهایی در آید اگر این فیلم در ابعاد مختلف مشکل داشته باشد خود حوزه هنری باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: الان اگر یک تهیه‌کننده دیگر هم این شرایط را بپذیرد ممکن است این مسئولیت را به او بدهیم.

رئیس سازمان سینمایی درباره آخرین وضعیت فیلم‌ها و اکران فیلم‌ها در حوزه هنری و اینکه حوزه هنری در این باره چند فیلم را معرفی کرده است گفت: لیستی که حوزه به ما داده ۸ فیلم است.

وی در ادامه در خصوص تصویب اساس نامه جدید خانه سینما بیان داشت: یک میان‌بر زده شد قرار شد اساسنامه‌ایی تصویب شود با یک هیئت. دوستان گفتند بگذارید ما بنویسیم آقای رئیس‌جمهور هم تردید دارد که دو نفر از ارشاد را به این هیئت بفرستند یا نه. دوستان در خانه سینما گفتند بگذارید ما خودمان اساسنامه را بنویسیم ما هم گفتیم بنویسید. با این حال ما را یک مرحله جلو می‌برند ما می‌خواستیم بنویسیم حالا خودشان می‌نویسند.

وی درباره اینکه قرار شد یک نماینده در این هئیت که اساسنامه را می‌نویسد حضور داشته باشد گفت: خیر آقای رئیس‌جمهور به من فرمودند شاید دو نفر نماینده به این هیئت بفرستند بعد تردید کردند چون دیدند فرقی نمی‌کند.

جواد شمقدری در مورد وضعیت فیلم «یه حبه قند» و اینکه گفته می‌شود با رضا میرکریمی کارگردان این فیلم در خصوص عدم شرکت یک حبه قند در اسکار صحبتی نشده گفت: درست است واقعا صحبتی نشده است ما هم منتظر نظر رسمی و کتبی حوزه هنری در این باره هستیم البته آقای وزیر با آقای خاموشی صحبت کرده است.

وی در پایان در پاسخ به یکی از سؤالات مبنی بر اینکه آیا لازم نبوده که با کارگردان و تهیه کننده فیلم صحبت شود گفت: چرا لازم بوده اما این کار وظیفه حوزه هنری است.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.