شمقدری :تغییر در شورای پروانه ساخت نیاز به تائید هیئت وزیران دارد/حق ما است که در برنامه «هفت» صحبت کنیم

در جلسه ای که خبرگزاری سینما دعوت نشد/

سینماپرس- گروه سینما: رئیس سازمان سینمایی در حاشیه دیدار با سینماگران یمنی ضمن دفاع از پروژه ۵ میلیاردی «لاله» از احتمال تغییر مدیران سینمایی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، روز گذشته «سید محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه «جواد شمقدری» رئیس سازمان سینمایی با گروهی از سینماگران یمنی دیدار کردند و در حاشیه این دیدار شمقدری به سوالات خبرنگاران برخی رسانه ها که دعوت داشتند پیرامون سینمای ایران پاسخ داد. جالب این که در این دیدار با سینماگران یمنی خبرگزاری سینم ای ایران دعوت نداشت!

“سید محمدحسینی” روز یکشنبه در دیدار هنرمندان و سینماگرانی از کشور یمن، اظهار داشت: غرب همواره در تلاش است مانع ایجاد ارتباطات صمیمانه , دوستانه و شکل گیری تعامل سازنده هنرمندان کشورهای اسلامی با یکدیگر شود .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر وحدت میان هنرمندان کشورهای مسلمان و بی نیازی از غرب و بیگانگان تاکید کرد و ادامه داد: ارتباطات موثر و تعامل سازنده می‌تواند به بی‌نیازی ما از دنیای غرب در همه زمینه ها بوی‍‍‍ژه حوزه هنرکمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد ؛هنرمندان و سینماگران یمنی در مدت اقامت خود در ایران با آخرین دستاوردها و پیشرفتهای مختلف آشنا شوند و واقعیت‌های جامعه ایرانی اسلامی را برای مردم یمن معرفی و تبیین کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارتباطات دیرینه میان دو کشوراشاره و سفر هیات‌های متعدد ایرانی به یمن برای نمونه برداری از نسخه های خطی , فعال بودن کرسی زبان فارسی در دانشگاه صنعا را از مصادیق تعاملات فرهنگی میان دو کشور بر شمرد.حسینی ابراز امیدواری کرد تلاش مردمی و تحولات صورت گرفته از سوی مردم این کشور باعث شود فعالیت‌های گذشته بهتر و گسترده تر ادامه پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تجربیات ارزشمند جمهوری اسلامی در همه عرصه‌های فرهنگی هنری و رسانه ادامه داد: ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی همواره متکی به خود بوده‌اند و بر مبنای ارزش‌های اسلامی از توان خود بهره گرفته اند و در این راه می توانند یاری دهنده ملتهای مسلمان باشند.

*اعلام لیست جدید مدیران سینمایی/تغییر در شورای پروانه ساخت با تائید هیئت وزیران

بنابراین گزارش، «جواد شمقدری» رئیس سازمان سینمایی روز گذشته در جمع خبرنگاران با اعلام تغییرات در تشکیلات سازمان سینمایی، گفت: ما در آستانه تشکیل سازمان سینمایی هستیم و به دوستان اعلام کرده‌ام ممکن است هر کسی جایش تغییر کند و با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال مذاکره و چیدمان آخرین ترکیب مدیران هستیم که ظرف ده یا پانزده روز آینده اعلام خواهد شد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد تصمیماتی که در این خصوص اتخاذ می‌شود به نفع سینمای ایران ‌باشد.رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سوال دیگری درباره ساخت فیلم «لاله» توسط اسدالله نیک‌نژاد گفت: این فیلم تجربه جدیدی خواهد بود و با توجه به فیلم‌هایی که علیه ایران با بازیگران به زبان انگلیسی ساخته می‌شود و به نمایش در می‌آید، احساس کردیم باید فیلمی را در داخل ایران بسازیم و تا جایی که می‌شود از بازیگران انگلیسی‌زبان استفاده کنیم، بنابراین امیدوارم موفق باشد.

وی درباره بودجه فیلم توضیح داد: برای ساخت چنین پروژه‌ای در سطح بین‌المللی لازم است از حضور بازیگران خارجی استفاده کنیم. وقتی هم که وارد عرصه بین‌المللی می‌شوید قطعا یک صفر جلوی بودجه‌تان می‌آید.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه سوال‌های خبرنگاران درباره طرح اکران ویژه ماه مبارک رمضان توضیح داد: شب‌های ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است برای نمایش فیلم‌های سینمایی که اگر هماهنگی‌های لازم صورت گیرد فیلم‌های در حال اکران را دو سانس بیشتر نمایش خواهیم داد.

شمقدری با توجه به درخواست «محسن مومنی‌شریف» رئیس حوزه هنری درباره حضور نماینده این سازمان در شورای پروانه ساخت و نمایش عنوان کرد: شما می‌توانید چنین در خواست یا پیشنهادی داشته باشید.اما ماموریت‌های حاکمیتی قابل واگذاری نیست. شوراهای پروانه ساخت و نمایش بر اساس آئین‌نامه هیئت وزیران کار خود را انجام می‌دهند. هر تغییری در این شوراها باید در هیئت وزیران مطرح و به تایید برسد.

وی در ادامه گفت: برخی افراد به دنبال چالش‌های جدید هستند، اما بنده باز هم تاکید می‌کنم اعضای خانه سینما منحله این‌بار به داخل حوزه هنری رسوخ کرده‌اند.
شمقدری در پاسخ به سوالی یکی از خبرنگاران درخصوص احتمال حضورش در برنامه «هفت» گفت: در حال صحبت هستیم، این حق ماست که در یکی از برنامه‌های «هفت» برویم و صحبت کنیم. البته ممکن است از حق‌مان نیز بگذریم.

رییس سازمان سینمایی در خاتمه درباره اکران مخاطب خاص گفت: تجربه سال گذشته اتفاقات مثبت و منفی را به همراه داشت که قرار است در جلسه‌ای جمع‌بندی لازم انجام گیرد و با شیوه مناسبی این طرح امسال ادامه پیدا کند

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۰۶۹


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.