شمقدری: سینمای ایران نسبت به مسوولیت هایش کوتاهی کرده است

به گزارش ایرنا، ‘جواد شمقدری’ شامگاه یکشنبه در آیین پایانی نخستین جشنواره فیلم ویدیویی تهران که در جزیره ابوموسی برگزار شد، افزود: متاسفانه این کوتاهی ها موجب شده ناجوانمردانه در باره سینما موضع گیری شده و در خصوص آن بیانیه صادر شود.

وی با اشاره به اینکه گروهی معتقدند سینما صرفا برای سرگرمی و نشاط آفرینی است، اظهار داشت: رسالت سینما تنها سرگرمی نیست و در موقعیت‌های مختلف، سینما ماموریت‌های متفاوتی دارد که مهم‌ترین آنها دفاع از حریم و هویت اسلامی و دفاع از مرزها است.

این مسوول فرهنگی ادامه داد: در زمان حاضر مخالفت هایی با سینما از درون جامعه ایران دیده می شود که باید قبل از باز کردن سناریوهای پشت پرده این مخالفت ها، نقش خود را نیز بررسی کرده و کوتاهی های صورت گرفته را شناسایی کنیم.

وی از سینما به عنوان یک وسیله قدرتمند نام برد که به عنوان مثال برای بیان حس و حال دوران جنگ تحمیلی بهترین وسیله است و کتاب و دیگر ابزارهای فرهنگی به میزان تاثیرگزاری با آن قابل مقایسه نیستند.

شمقدری خاطرنشان کرد: با وجود کارشکنی های سه سال گذشته، روند سینمایی متوقف نشده و از این پس نیز مخالفت ها مانع از ادامه مسیر نخواهد شد و امید می رود همه کسانی که مسوولیت مستقیم دارند و می‌توانند در ایجاد آرامش کمک کنند پیش قدم شده و زمینه بازگشت به قانون را فراهم سازند.

رییس سازمان امور سینمایی تصریح کرد: مهمترین مسوولیت سینما ترسیم نقطه آرمانی ملت ایران است که اکنون به یک حلقه مفقوده در سینما تبدیل شده و بسیاری از فعالیت های سینمایی ناظر به این نقطه آرمانی نیست.

وی با اشاره به برپایی موفق نخستین جشنواره فیلم‌های ویدئویی گفت: خوشبختانه جشنواره در گام اول به خوبی برگزار شد و افراد با سلایق مختلف در کنار هم جمع شدند و پذیرفتند در ذیل یک ساختار و مدیریت همکاری کنند و این همان چیزی است که سینما امروز به آن نیاز دارد.

نخستین جشنواره فیلم های ویدیویی که همزمان با تهران در جزیره ابوموسی برگزار شد، شامگاه یکشنبه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در مراسم پایانی جزیره ابوموسی تعدادی از سینماگران کشور حضور داشتند.

مریلا زارعی‌، نازنین فراهانی‌، محمدرضا عرب، ‌مسعود اطیابی ،‌ عبدالرضا اکبری،‌ علی اوسیوند،‌ فرهاد اصلانی، ‌حبیب الله کاسه ساز، محسن علی اکبری‌، محمدرضا عرب‌، آرش معریان ، علیرضا زرین دست،‌ محمدهادی کریمی،‌ یدالله صمدی، مرجان اشرفی زاده‌ از جمله این سینماگران بودند.

از دیگر افراد حاضر در این مراسم می توان از کامران ملکی‌، محمدرضا شرف‌الدین‌،‌ جعفر گودرزی‌، پرویز شیخ‌طادی‌، محمد حسین نیرومند‌، شهرام شاه حسینی‌، عبدالله باکیده‌،‌ سعید راد ‌، جمال شورجه،‌ جمال ساداتیان نام برد.

همچنین از مدیران فرهنگی و سینمایی نیز علاوه بر جواد شمقدری ، سیدعلیرضا سجادپور‌، احمد میرعلائی،‌ سیدهادی منبتی،‌ محمدرضا عباسیان، و مهدی عظیمی حضور داشتند.ک/۲

۷۱۹۲/۶۶۷**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۸۳۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.