شمیم خدمت/ خانه ای مستحکم و آرام از جنس عدالت

۳۱فروردین۱۳،

این موضوع را می توان با هم صحبتی پیرزنان و پیرمردانی که سالها طعم تلخی و مشقت نداشتن سرپناهی مناسب را در میان طوفان و بوران های دل کویر بیشتر چشیده و لمس کرده اند، شنید و باور کرد.

ˈخدا به آنها خیر دهدˈ، ˈهمیشه خداوند سرپناهشان باشدˈ، ˈشب ها با آرامش می خوابیمˈ و ˈ دیگر نگران فرزندان و خانواده هامان نیستیمˈ، آری این واژه هایی است که با پاس خدمتی از جنس عدالت از زبان این مردم قانع، کم توقع و قدرشناس به گوش می رسد.

مردم روستاها و بویژه مناطق کپرنشین با آن همه صمیمت و صداقت خود، براحتی رفاه و توسعه عدالت را در هشت سال اخیر دیده اند و از این رو همیشه شکرگذار خداوند و خادمان خود در دولت مهرورز می باشند.

هر وجدان بیداری و چشمان بینایی به شایستگی گواه می دهند که نهادها و ارگان های مختلفی در دولت های نهم و دهم برای ایجاد رفاه بیشتر و محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور، شبانه روز تلاش کرده اند و بر حسب وظیفه خود بر رفع کاستی ها و کمبودهای قبل این مردم تا حد امکان از جان مایه گذاشته اند.

در استان کرمان همچون دیگر نقاط توسعه یافته اقصی نقاط کشور نیز با اجرای طرح های مختلف و و اگذاری زمین ها و واحدهای مسکونی متعدد به مردم، الحق و الانصاف دل های بسیاری شاد و به آینده ای موفق تر و پر رونق تر امیدوار شده است.

این مردمان دیگر احساس نمی کنند که مردم سایر شهرها و مناطق متفاوت می باشند و به چشم دیگری به آنها نگاه می گردد.

در راستای خدمات دولت های نهم و دهم در این زمینه، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در گفت و گو با ایرنا به بیان خدمات دولت دکتر احمدی نزاد در این استان پرداخت و گفت: تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی از زمان آغار این طرح در سال ۶۷ تا سال ۸۳، در ۶۶۳ روستا انجام که این طرح ها در دولت های نهم و دهم در دو هزار و ۱۵ روستا اجرا شده و در مجموع تاکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان، دو هزار و ۶۴۸ طرح هادی روستایی را اجرا کرده است.

ˈعبدالحسین حجتیˈ افزود: همچنین در بحث سند مالکیت روستایی از سال ۵۸ تا ۸۳ میزان ۲۹ هزار و ۳۶ جلد سند صادر شده که این آمار در هشت سال قبل ۸۹ هزار و ۸۵۱ جلد بوده و قابل مقایسه با دوران پیش از آن نیست که در مجموع تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۷۷ جلد سند مالکیت صادر شده است.

وی ادامه داد: از زمان تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پیش از آغاز دولت نهم، ۳۴ هزار و ۴۰۲ قطعه زمین روستایی واگذار شده که این تعداد واگذاری در دولت های احمدی نژاد ۱۲ هزار و ۷۴۸ قطعه بوده که در مجموع ۴۷ هزار و ۱۴۰ قطعه زمین روستایی واگذار شده است.

حجتی، همچنین به بازسازی مناسب ۱۰۱ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده در سیل و زلزله اشاره کرد و گفت: عمده این بازسازی ها در دولت های نهم و دهم انجام شده است.

وی بیان کرد: در این بازسازی های شهری و روستایی، ۲۶ هزار واحد مسکونی در شهرستان های زرند، راور و کرمان، سه هزار و ۱۷۴ واحد مسکونی در شهرستان های بافت، بردسیر و رابر، دو هزار و ۲۰۷ واحد مسکونی در شهرستان های ریگان و فهرج و ۷۰ هزار واحد مسکونی در بم بازسازی شده است.

حجتی، ادامه داد: در زمینه مسکن شهری نیز از سال ۵۸ تا ۸۳، دو هزار و ۶۳۰ واحد واگذار شده که در دولت های نهم و دهم این آمار دو هزار و ۶۰۶ واحد مسکن شهری بوده که در مجموع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان پنج هزار و ۲۳۶ مسکن شهری را از ابتدا تا کنون واگذار کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان کرمان از سال ۸۸ آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۲۰۰ مورد آنها به بانک ها معرفی شده اند و ۹ هزار و ۷۰۰ قرارداد با بانک منعقد شده است.

حجتی، تصریح کرد: در مجموع احداث این واحدهای مسکونی طرح ˈمسکن مهرˈ با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشند.

وی به ۱۵۳ هزار و ۲۱۱ مورد بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از سال ۵۸ تا کنون اشاره کرد و گفت: این بهسازی و نوسازی ها تا سال ۸۳ در ۱۳ هزار و ۲۱۱ واحد مسکونی انجام شده که در دولت های نهم و دهم ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات در این زمینه پرداخت شده است.

حجتی، اظهار کرد: ۵۵ هزار واحد مسکونی از این ۱۴۰ هزار مورد، مربوط به ساماندهی مسکن کپرنشینان جنوب استان بوده که کار به طور کامل انجام شده است.

وی افزود: تاکنون کار بهسازی و نوسازی ۱۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی به پایان رسیده و ۳۰ هزار مورد باقی مانده آن نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.ک/۴

۷۴۴۳/۲۶۲۴

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.