‘شناخت نامه قرآن’ و ‘تفسیر هدی’ رونمایی شد

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، آیت الله ری شهری در معرفی کتاب خود گفت: از ۱۰ سال قبل در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به فکر افتادیم تا قرآن را از زبان قرآن و اهل بیت برای مردم معرفی کنیم که حاصل تلاش های انجام شده کتاب شناخت نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث در چهار جلد منتشر شد.

وی افزود: این کتاب از نظر محتوا دارای دو بخش است. اول متن قرآن و احادیث و دوم تحلیل هایی که از آیات و روایات در زمینه علوم مختلف شده است.

این پژوهشگر برجسته قرآنی با بیان روایتی از حضرت علی (ع) گفت: امیرالمومنین فرمودند که از من درباره قرآن بپرسید. چون آن حضرت می دانستند که قرآن چیست و در ادامه فرمودند که هر دانشی که تصور کنید در قرآن وجود دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم افزود: به فرمایش آن حضرت قرآن جای هیچ سخنی برای هیچ سخنوری باقی نگذاشته است. یعنی از زمان نزول قرآن تا قیامت هر گوینده ای سخن ارزشمندی بگوید در این کتاب است.

ری شهری در ادامه از پژوهشگران و محققان خواست تا دیدگاه ها و نظرهای خود را درباره این کتاب ارائه کنند.

آیت الله نمازی نویسنده تفسیر سه جلدی هدی نیز در این مراسم گفت: از دوران طلبگی دو آرزو داشتم. یکی تالیف یک تفسیر تخصصی برای طلاب و حوزه های علمیه به زبان عربی و یکی نیز تفسیری به زبان فارسی برای مردم بود.

امام جمعه کاشان با بیان این که مباحث تفسیری را از سال ۴۶ در نجف اشرف آغاز کرده؛ افزود: از پنج سال پیش که هفته ای یک جلسه تفسیر را در کاشان آغاز کردیم؛ این مباحث شکل گرفت و روش تفسیر به صورت ترتیبی است که از سوره حمد آغاز شده و تاکنون سه جلد از این تفسیر منتشر شده است.

وی یکی از امتیازات این تفسیر را مباحث تطبیقی آن دانست و گفت: برخی مباحث روز را که در طول ۳۳ سال پس از انقلاب در زمینه های مختلف بوجود آمده با آیات تطبیق کرده ودرباره آن بحث کرده ایم.

در ادامه این مراسم با حضور ‘سیدمحمد حسینی’، حجت الاسلام ‘حمیدرضا ارباب سلیمانی’ رییس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، حجت الاسلام ‘حمید محمدی’ رییس بیستمین نمایشگاه قرآن و برخی شخصیت های قرآنی از این دو اثر فاخر قرآنی رونمایی شد.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن تا ۲۴ مرداد همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی برگزار است.

فراهنگ**۱۰۰۳** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۴۰۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.