شناخت و علاقه عوامل مھم ازدواج

یک روانشناس گفت: مھمترین اصل در ازدواج شناخت است که ازدواج‌ھای خویشاوندی، در بسیاری از موارد که بخش قابل توجھی از آن برقرار است.
فرزانه صداقت روانشناس بالینی در گفت‌وگو با برنا با تاکید بر این نکته که در امر ازدواج، نخستین عامل مھم علاقه و دومین عامل شناخت است، اظھار داشت: اگر علاقه بین دو نفر وجود داشته باشد، داشتن رابطه خویشاوندی یک عامل مثبت است.

وی در ادامه افزود: ھمان‌طور که گفته شد شناخت عامل مھمی است ولی موفقیت در نوع ازدواج‌ھا مشروط بر این است که علاقه ھم در بین باشد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که عده‌ای دلیل مخالفت خود را با ازدواج‌ھای فامیلی مخالفت می کنند، افزود: برخی به دلیل مشکلات و بیماری‌ھایی که ممکن است در نتیجه ازدواج فامیلی ایجاد شود، با این امر مخالفت می‌کنند ولی امروزه با مشاوره ژنتیک می‌توان از بسیاری از مسایل پیش‌گیری به عمل آورد و از بیماری‌ھایی که ممکن است به وجود آید جلوگیری کرد.

صداقت در ادامه گفت: مھمترین اصل در ازدواج شناخت است که ازدواج‌ھای خویشاوندی، در بسیاری از موارد که بخش قابل توجھی از آن برقرار است.

این روانشناس بالینی در ادامه با اشاره به این که با وجود شرایط فوق ازدواج خویشاوندی مورد تایید است، تاکید کرد: به‌طور کلی در ازدواج ایجاد شرایط جبر از طرف والدین نادرست و غیر انسانی است و عواقب ایجاد بسیار خطرناکی در برخواھد داشت. والدین باید توجه داشته باشند که در صورت نخواستن و عدم علاقه بین افراد، حتی اگر در آینده تمایلی بین آن‌ھا ایجاد شود ھیچ‌گاه ذھنیت افراد تغییر نمی‌کند تاثیرات منفی ناشی از تحمیل جبران ناپذیر است.

صداقت در ادامه تصریح کرد: بشر مختار است و خداوند انسان را اختیاردار آفریده بنابراین با اجبار مخالف است.

وی ھمچنین در پایان خطاب به والدین اظھار داشت: حتی اگر والدین صلاح به ازدواجی دارند چه فامیلی یا غیر فامیلی به‌صورت پیشنھاد به فرد بدھند و او را در تصمیم‌گیری دخیل بدانند و این نکته را در نظر داشته باشند که فرد در ھر سنی که قرار داشته باشد آگاھی و دانش را دارد.


MIGNA

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.