شناسایی احساسات افراد با یک عینک! + عکس

دکتر مارک چنگیزی، عصب‌شناس ایرانی، عینک «O2Amps» را بر این اساس طراحی کرده که سطوح اکسیژن زیر پوستی می‌تواند علائم اجتماعی فرد را برون یابی کند.

به گزارش سه نسل به نقل از ایسنا، این فناوری مبتنی بر یک واقعیت زیست‌شناسی تکاملی بوده که دید رنگی در نخستین‌ها برای شناسایی نوسانات سطح اکسیژن پوست تکامل یافته تا موجودات بتوانند به شناسایی نشانه‌های رفتاری و اجتماعی بر اساس این تغییرات بپردازند.

برای مثال رنگ پوست انسان در زمان عصبانیت یا شرمندگی به رنگ قرمز درمیاید، اما علائم ریز دیگری نیز وجود دارند که ممکن است تنها تا حدی از آنها آگاه بوده اما برای شناسایی رفتارها بسیار لازم هستند که چنگیزی از آنها در کتاب جدید خود موسوم به «تکامل دید» یاد کرده است.

این عینک به رنگ صورتی بوده و به تقویت علائم اکسیژن در نگاه بیننده می‌پردازد. یکی از مهمترین کاربردهای این فناوری در پزشکی بوده و این محصول اکنون در مرحله آزمایشی خود در دو بیمارستان است.

عدسی‌های این عینک باعث درخشش رگها شده و به راحتی به نمایش عروق مخفی می‌پردازد.

دکتر چنگیزی که مدیریت شناخت انسانی شرکت ۲AI Labs را برعهده دارد به تولید سه فناوری متفاوت پرداخته که در کاربرد با هم فرق دارند: یک یابنده عروق، یک آشکارساز تروما و یک تقویت کننده عمومی بالینی که هر دو کار را انجام می‌دهد.

از دیگر کاربردهای این دستگاه می‌توان به موارد امنیتی در فرودگاهها یا رویدادهای ورزشی اشاره کرد.

چنگیزی، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته ریاضیات و فیزیک در دانشگاه ویرجینیا و دکتری خود را در ریاضیات در دانشگاه مریلند به پایان برده است. او از سال ۲۰۰۷ دانشیار دپارتمان علوم شناختی در انستیتو پلی‌تکنیک رنیلر است. تخصص اصلی وی، حوزه‌هایی چون عصب‌شناسی نظری، دید، علوم‌شناختی و زبان‌شناسی را در بر گرفته و یکی از کسانی است که سعی می‌کند عملکردهای مغز را رازگشایی کند.

چنگیزی در عین حال یکی از چهره‌های برجسته علمی برای رسانه‌های جهان به شمار می‌رود.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.