شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه با اجرای پزشک خانواده

۲۵ شهریور – ۰۴:۵۶:۲۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رییس ستاد برنامه پزشک خانواده خبر داد:

بزرگنمایی:  

  رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه‌های درمانی به دنبال اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، محمد شریعتی ، گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور سبب شد تا افراد فاقد پوشش بیمه‌های درمانی در کشور شناسایی شوند به طوری که تا چند روز گذشته حدود ۲۰۰ هزار نفر در سراسر کشور برای برخورداری از بیمه درمان به بیمه ایرانیان مراجعه کرده‌اند.
وی در پاسخ به این سوال که تا زمان تشکیل بیمه واحد سلامت، افراد با بیمه‌های متفاوت درمانی چگونه می‌توانند از خدمات برنامه پزشک خانواده استفاده کنند، گفت: شرط دریافت خدمات پزشک خانواده، بهره‌مندی از حداقل یک نوع بیمه درمانی است. از طرف دیگر یکی از توانمندی‌های نسخه «۰۲» برنامه پزشک خانواده آن است که تا زمان واحد شدن بیمه‌های درمانی کشور، هماهنگی کاملی میان بیمه‌های مختلف ایجاد می‌شود و خدمات تقریبا یکسانی به افراد ارایه می‌شود.
شریعتی همچنین به آمادگی تعداد زیادی از استان‌ها برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع اشاره کرد و گفت: از آنجا که استان‌های زیادی برای اجرای برنامه پزشک خانواده اعلام آمادگی کرده‌اند، پهنای باند سامانه پرونده الکترونیک سلامت تقویت شد. به این ترتیب با افتتاح برنامه در این استان‌ها، سامانه پرونده الکترونیک سلامت نیز آماده پذیرش تعداد زیاد کاربران خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۵۱۶۵۶۲۷۲۴۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.