شناسایی تقوا در میان سیاسیون ساده نیست/ تقوای سیاسی با حماسه سیاسی بی ارتباط نیست

۲۱فروردین۱۳،

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام “علیرضا پناهیان” در همایش مشق حماسه جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی اظهار داشت: مفهوم تقوا در آیات قرآن کریم جایگاه بسیار رفیعی دارد و بالاتر از همه خوبی‌ها است .

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: عدالت یکی از فضایلی است که در میان همه فضایل جنبه محوری دارد.

وی با بیان اینکه جامعه ما بسیار خوشبخت است که موج تقوا در آن به صورت محوری مطرح شده است افزود: جامعه ما خوشبخت است که از مرحله درک ضروریات ایمان قبل و از مرحله  عمل صالح هم عبور کرده و برای تحقق همه  اعمال صالح به دنبال تابلوی تقوا است.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: تقوا از برخی جهات به این معنا است که برای اقامه حق مسیری را انتخاب کنیم که در  آن مقررات و محدودیت هایی که تعیین شده است،‌ رعایت شود بنابر این هر کسی نمی‌تواند به اقامه حق بپردازد.

وی تاکید کرد: سیاسیون همه به دنبال اجرا و اقامه حق می باشند و در مسیر اجرای حق آیین‌نامه‌هایی وجود دارد که اشخاص را محدود می‌کند در مسیر اجرای حق آیین‌نامه را رعایت کرد و محدودیت پیدا می‌کند که هر رفتاری از وی سر نزند.
 
 استاد حوزه دانشگاه گفت: سیاست مدارانی که در متن قدرت باشند و بتواند از زبان اختیارات خود مطابق مقررات تقوا برای ادامه حق استفاده کند آنگاه سیاست مدار با تقوایی است.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: تقوا در عرصه سیاسی بسیار ضعیف و پیچیده است و به سادگی به دست نمی‌آید البته اشخاص با تقوا هم معمولا مظلومند.

وی با بیان اینکه شناسایی تقوا در میان سیاسیون ساده نیست گفت: انشائ الله امیدواریم سیاسیونی که مطابق آیات قرآن و بیانات مقام معظم رهبری به معانی تقوا پی برده‌اند بیش از قبل آن را در جامعه جاری کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم کسانی که اهل تقوا می باشند در عرصه سیاست غریب نمانند و سرو صداهایی که تقوا را رعایت نمی‌کنند جلو نزنند البته مردم ما هوشمندی فوق العاده‌ای برای درک تقوا در عرصه سیاست و شناسایی مصادیق آن دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه دربارهٔ ارتباط میان حماسه،‌ تقوا و سیاست نیز گفت: تقوا شکلی حماسی پیدا کرده و حماسه ساز می‌شود اساسا محدودیت‌هایی که تقوا برای رفتار انسان ایجاد می‌کند،‌ مقدمه تحقق حماسه است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: حماسه سازان بزرگ همیشه مظلوم بوده‌اند  وا ین مظلومیت نیز ناشی از رعایت محدودیت‌هایی است که مقوله‌ای به نام تقوا آن را ایجاد می‌کند.

وی گفت: تقوای سیاسی که اخیرا مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید کرده‌اند بی ارتباط با حماسه سیاسی نیست چرا که تقوا مکانیزم تحقق حماسه است و حماسه نیز به شیوه خاص به اقامه حق پرداخته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در کنار حماسه ساز اصطلاحی به نام حماسه سوز را مطرح می‌کنند ادامه داد: تقوا در عرصه سیاسی یعنی اینکه اهداف صحیح سیاسی را انتخاب کنیم و با رعایت مقررات الهی به سمت آن برویم.
 
وی دربارهٔ اهمیت تقوا در عرصه سیاسی اظهار داشت: سیاسیون و کسانی که در قدرت و یا در حاشیه‌اند امکاناتی برای رعایت نکردن محدودیت‌ها دارند و شیطان نیز آنها را تهدید خواهد کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: کسانی که در مسند قدرت قرار دارند و امکانات نامحدودی در اختیارشان است می‌توانند بی تقوایی کنند و رعایت تقوا نیز برای آنان سخت خواهد بود.
 
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اشخاصی در حاشیه قرار دارند نیز می‌توانند به تخریب دیگران باشند اگر کسانی که در قدرت و حاشیه می باشند،‌ بی تقوایی کنند چه چیزی از تقوای سیاسی درجامعه باقی می‌ماند؟

این خبر در حال تکمیل است…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.