شناسایی تمامی گره‌های ترافیکی پایتخت

جام جم آنلاین: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به آمادگی حمل و نقل عمومی برای استقبال از سال تحصیلی جدید گفت: تمامی گره های ترافیکی و نقاط بحرانی و پرتصادف پایتخت شناسایی و به دستگاههای اجرایی معرفی شده و هزار دوربین معابر پایتخت را کنترل می کنند.

سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورا با ارائه گزارشی در خصوص تمهیدات آمادگی شهرداری تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی گفت: بیش از ۲۲ میلیون جابه جایی در سطح شهر تهران رخ می دهد که در اوج سفرهای روزانه که ۷ تا ۸ صبح است ۱۰ درصد این مقدار توسط حمل و نقل عمومی انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حالی به استقبال افزایش فعالیتهای مهرماه می رویم که هنوز ریالی از اعتبارات سالیانه مان از دولت دریافت نکرده ایم، گفت: روان سازی، ایمن سازی و بهبود معابر و آموزش از مهمترین محورهای تلاش های ما در ستاد مهر است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش مسافر با آغاز سال تحصیلی خواهیم داشت، گفت: گزارشاتی در خصوص گروه های ترافیکی و مناطقی که آمار تصادفات و حوادث در آنها بالاست تهیه کرده ایم تا به مقامات مسئول و اجرایی ارائه دهیم.

وی با اشاره به افزایش روزافزون خودروها در سطح شهر تهران گفت: تصادفات با افزایش تعداد خودروها افزایش پیدا می کنند و آمارها نشان داده حضور پلیس می تواند در مناطق پرخطر و گره های ترافیکی و کاهش این مشکلات موثر باشد.

تشکری هاشمی با اشاره به افزایش ظرفیت خدمات رسانی در خطوط مترو گفت: خط ۱ و ۲ مترو ۱۵ درصد افزایش ظرفیت و خط ۴ ، ۱۰ درصد و خط ۵ نیز ۷ درصد افزایش ظرفیت داشته است.

به گفته تشکری هاشمی، یک هفته ابتدای مهر دانشجویان و دانش آموزان می توانند به طور رایگان از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

معاون حمل و نقل شهردار تهران از ورود ۱۰ رام قطار یک طبقه و سه رام قطار دو طبقه به شبکه متروی تهران خبر داد و گفت: با ورود این قطارها ۳۵۰ هزار نفر به ظرفیت مترو اضافه شد و تلاش می کنیم ماهیانه ۱۵ واگن به خطوط اضافه کنیم.

وی با اشاره به تعمیر اتوبوس های پایتخت گفت: متاسفانه از سال ۹۰ تاکنون حتی یک اتوبوس به شهرداری تحویل داده نشده اما با اعتبارات شهرداری ۵۰ اتوبوس دوکابین وارد خط ۵ بی آر تی کردیم.

تشکری هاشمی از کنترل کامل بزرگراههای تهران توسط دوربین های تصویری خبر داد و گفت: ما نقطه کوری در موضوع نظارت تصویری نداریم و در حال حاضر هزار دوربین تمامی معابر را کنترل می کند.

وی به ساماندهی حریم ۱۱۰ مدرسه پرخطر اشاره کرد و گفت: در سال جاری تمامی رانندگان سرویس مدارس آموزش دیده و تمامی خودروهای مورد استفاده قرار گرفته در ناوگان سرویس مدارس دارای معاینه فنی و بیمه نامه سرویس هستند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.