شناسایی فوری‌تر سکته قلبی بی‌نشانه

محققان آمریکایی و ایسلندی در بررسی‌های خود نشان داده‌اند که شیوه اسکن ام‌آرآی بسیار بهتر از نوار قلب می‌تواند سکته‌های قلبی بدون نشانه را در انسان شناسایی کند.

بسیاری از افراد دچار سکته قلبی شده و از آن بی‌خبر هستند.

محققان موسسه ملی قلب، ریه و خون مریلند با همکاری محققان ایسلندی ۶۷۰ فرد را که بطور تصادفی از میان مردم ایسلند انتخاب شده‌ بودند به همراه ۲۶۶ مورد دیگر مبتلا به دیابت در میانگین سنی ۷۶ سال مورد آزمایش قرار دادند.

طبق این پژوهش که در مجله American Medical Association منتشر شده، اسناد پزشکی این افراد نشان داده که ۹۱ مورد یک حمله قلبی را تجربه کرده‌اند اما آزمایشات با ام‌آرآی نشان داد که ۱۵۷ مورد دیگر از جمله ۷۲ مبتلا به دیابت از نشانه‌های واضح آسیب بافت قلبی در برخی نقاط در اثر یک سکته قلبی بی‌نشانه برخوردار بودند.

این درحالیست که شیوه نوار قلبی تنها ۴۶ مورد را شناسایی کرده بود که در این میان ۱۵ مورد بیمار دیابتی بودند.

افرادی که پیش از این با سکته قلبی شناسایی نشده بودند، از درمانهایی مانند آسپرین برای کاهش لخته شدن خون یا استاتین برای کاهش کسلترول خون برخوردار نمی‌شدند.

در مقایسه با افرادی که سکته قلبی نداشته‌اند، افراد دارای این سابقه از تجمع کلسیم بیشتری در عروق کرونر برخوردار بودند که از نشانه‌های اولیه بیماری قلبی است و می‌تواند طی شش سال باعث مرگ بیمار شود.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.