شناسایی مودیان از طریق حساب بانکی

جام جم آنلاین: معاون سازمان مالیاتی با بیان این‌که با فراهم شدن دسترسی به حساب‌های بانکی، فعالان اقتصادی که پرونده مالیاتی ندارند شناسایی می‌شوند و باید مالیات پرداخت کنند، گفت: سازمان امور مالیاتی هیچ رقمی را برای میزان مالیات دریافتی از خانه‌‌های خالی اعلام نکرده است.

حسین وکیلی با بیان اینکه عمده کارهای مربوط به نرم‌افزار طرح جامع مالیاتی انجام شده و اکنون مراحل تست را طی می‌کند، اظهار کرد: نصب آزمایشی این نرم‌افزار در زمستان در استان‌های تهران، اصفهان و کرمانشاه انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که کل طرح جامع مالیاتی حدود ۳۲ پروژه را در بر می‌گرفت، گفت: این پروژه‌ها در مجموع مسیر را برای اجرای نرم‌افزار هموار می‌کنند به عبارت دیگر نمود طرح جامع در نرم افزار قابل مشاهده خواهد بود و مهم‌ترین بخش آن خدمات الکترونیکی سهل و آسان برای مودیان محترم خواهد بود.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی در ادامه با بیان این‌که مشکل اصلی ما در بحث فرار مالیاتی، نبود اطلاعات کامل یا عدم امکان شناسایی برخی فعالان اقتصادی است، افزود: در شرایطی که امکان دسترسی به حساب‌های بانکی فراهم شود فعالان اقتصادی که پرونده مالیاتی ندارند شناسایی می شوند و باید مالیات پرداخت کنند که این امر در اجرای دستورالعمل موضوع ماده ۱۲۰ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه محقق خواهد شد.

وکیلی با بیان این‌که اجرای طرح جامع مالیاتی باعث شفافیت می‌شود، گفت: معافیت مالیاتی افرادی که اظهار نامه ارائه نکرده اند لغو می‌شود و به علاوه این افراد مشمول جریمه نیز می‌شوند.

وی در ادامه درباره بسته مالیاتی بخش مسکن تصریح کرد: ما مجری قانون هستیم و هر قانونی که تصویب شود را اجرا می‌کنیم اما اگر نظر سازمان را بخواهید مشکل شناسایی و ارزش گذاری واحدهای خالی وجود دارد.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با بیان این که در شناسایی خانه‌های خالی امکان فرار وجود دارد، افزود: یکی از مبانی آمار مربوط به تعداد خانه‌های خالی که از سرشماری به دست آمده است سه بار مراجعه توسط مامور آمار گیر و عدم حضور ساکنین بوده که دلیل قطعی بر خالی بودن واحد مسکونی نیست بنابراین نمی‌توان به این آمار استناد کرد.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.