شناسایی بارکد میکرو ارگانیسم ها

براساس تحقیقات این شناسایی به ما اجازه می دهد تا به برآوردهای دقیق تر از تنوع زیستی دست یابیم.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی ، شناسایی و طبقه بندی موجودات زنده به راحتی و به سرعت انجام می پذیرد.
 
هدف این تحقیق مارکر DNA جدید شناسایی شده توسط موسسه مطالعات اکوسیستم شورای ملی تحقیقات (CNR-ISE)است.

گزارش این تحقیق در مجله فرهنگستان علوم ایالات متحده، PNAS شرح داده شده است و به نام COI (سیتوکروم C اکسیداز زیرواحد I)، که مانند نشانگر یک کد میله ای، کار می کند و به شما اجازه می دهد سریع تر گونه های بزرگتر و یا حیوانات میکروسکوپی را در رسوبات دریایی یافت کنند.

این نشانگر جدید نسبت به آنچه کارشناسان به طور معمول در تجزیه و تحلیل زندگی حیوانات میکروسکوپی در رسوبات دریایی استفاده می کنند به ما اجازه بهبود برآورد دقیق تری از تنوع زیستی را می دهد.

نتایج به وضوح دو شاخص متفاوت از تعریف غنا این محیط زیست دریایی و COI به منظور برآورد تراکم و غنا  گونه  را تجزیه و تحلیل می کنند.
 
 با توجه به این تحقیق در حالی که همچنان از نشانگر های سنتی استفاده و اجرا می شود خطر ابتلا به این ترتیب به حفظ تنوع زیستی با شیوه ای نامناسب را ممکن می کند.

این نتایج از مطالعه تجزیه و تحلیل یک نمونه از ۱۲،۰۰۰ حیوانات رسوبات دریایی میکروسکوپی و سواحل بدست آمده است.
 
 نشانگر مولکولی COI ممکن است در ترکیب در تعیین توالی نسل بعدی فن آوری ها استفاده شود و این هر دو رزولوشن و سرعت اکتشاف به طبقه بندی تنوع زیستی سیاره ما، که به طور مداوم در حال تحول است را افزایش می دهد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.