شناسایی حفره‌های امنیتی تازه در برنامه جاوا

۱۳م اسفند ،

شناسایی حفره‌های امنیتی تازه در برنامه جاوا

شناسایی حفره‌های امنیتی جدید در برنامه جاوا

محققان امنیتی آسیب‌پذیری تازهی را در برنامه جاوا شناسایی کرده اند.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، سیو – تودی نوشت : آسیب پذیری یاد شده که توسط شرکت امنیتی FireEye کشف شده بسیار خطرناک ارزیابی شده و این شرکت به کاربران پیشنهاد کرده پلاگین های جاوای خود را در صورت امکان به روز کنند و اگر نمی توانند چنین کاری انجام دهند برنامه جاوا را بر روی مرورگرها و رایانه های خود از کار بیندازند.

آسیب پذیری یاد شده سبب می گردد تا کدهای مخرب هکرها از راه دور بر روی رایانه فرد قربانی اجرا شود و اطلاعات آن را برای هکرها قابل دسترس نماید. FireEye می گوید اوراکل را در جریان جزییات این مشکل قرار داده و انتظار دارد این شرکت هر چه سریع تر جاوا را به روز کند.

نکته مهم این است که حملات یاد شده حتی بر روی تازه ترین نسخه های جاوا که همراه با وصله های امنیتی عرضه شده اند نیز اجرا می گردد و لذا کاربران نباید تصور کنند که در صورت به روزرسانی این برنامه از خطرات در امان می باشند.

شناسایی متعدد حفره های امنیتی در برنامه جاوا سبب انتقاد گسترده کاربران این برنامه ، برنامه نویسان و همین طور کارشناسان امنیتی شده که می گویند چرا شرکت اوراکل برای برطرف کردن مشکلات یاد شده تلاش کافی به خرج نمی دهد و هر چند هفته یکبار مشکل تازهی در این برنامه شناسایی می گردد.

مشکلات جاوا تا بدان حد بوده که حتی شرکتی مانند اپل برای حفاظت از کاربران خود اجرای برنامه یاد شده را بر روی رایانه های مک و سیستم عامل OS X برای مدت محدودی به حالت تعلیق درآورده است.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.