شناسایی حفره امنیتی خطرناک در ۳ نسخه مرورگر مایکروسافت

۱۲م دیماه ،

شناسایی حفره امنیتی خطرناک در ۳ نسخه مرورگر مایکروسافت

شناسایی حفره امنیتی خطرناک در 3 نسخه مرورگر مایکروسافت

مایکروسافت طی روزهای قبل شناسایی حفره‌ای خطرناک در نسخه های ۶، ۷ و ۸ مرورگر اینترنتی IE را تایید کرد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، آی تی ورلد نوشت : این آسیب پذیری ها موسوم به Zero-day از سوی مهاجمان برای در دست گرفتن مخفیانه کنترل رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز مورد سواستفاده قرار می گیرند.

در حالی که عرضه آخرین مجموعه از وصله های مایکروسافت برای ماه دسامبر نیز چندی قبل صورت گرفته، شناسایی حفره یاد شده این شرکت را مجبور کرده تا در آخرین ساعات سال ۲۰۱۲ هم برای به روزرسانی مرورگر اینترنتی خود فعال باشد.

مهندسان مایکروسافت می گویند در تلاش می باشند تا وصله‌ای برای رفع این مشکل عرضه کنند.  آنان برای جلوگیری از سوءاستفاده از مشکل یاد شده دستورالعمل اولیه ای را هم منتشر کرده اند که از آدرس technet.microsoft.com/en-us/security/advisory/2794220 در دسترس است.

گفتنی است که این مشکل در مرورگرهای اینترنتی تازهتر مایکروسافت یعنی نسخه های ۹ و ۱۰ وجود ندارد. لذا کاربران ویندوزهای ویستا، ۷ و ۸ می توانند با استفاده از مرورگرهای تازهتر از خطر یاد شده در امان بمانند.

روز جمعه خبرهای در مورد سوءاستفاده از حفره یاد شده برای حمله به وب پایگاه اینترنتی های اینترنتی هم انتشار یافته بود.

سال قبل میلادی هم در آخرین روزهای ماه دسامبر شناسایی آسیب پذیری خطرناکی در برنامه های نرم افزاری مایکروسافت سبب شد مهندسان این شرکت در آخرین روز سال ۲۰۱۱ میلادی هم فعال بوده و وصله ای را برای رفع مشکل عرضه کنند.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.