شناسایی دقیق بیماریها به دست پزشکان خانواده ممکن می گردد

۲۰فروردین۱۳،
ممتاز نیوز :  دکتر مجید حاجی فرجی، رئیس انستیتو تغذیه ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به شعار هفته سلامت مبنی بر فشار خون را جدی بگیریم اظهار کرد : متاسفانه مصرف نمک که از عوامل بروز فشار خون است در کشور ما به صورت سنتی بالاست .

وی با اشاره به اینکه اولین قدم در تشخیص و کنترل فشار خون که عامل بسیاری از بیماریهای سخت می باشد ، آموزش عمومی است که در این عرصه نیازمند اقدامات بیشتری هستیم که باید با برنامه ریزی و هماهنگی با رسانه ها در این مسیر قدم برداریم .

رئیس انستیتو تغذیه ایران اظهار کرد : متخصصین تغذیه نیز در این عرصه وظیفه دارند تا با آموزش ها و ارائه اطلاعات به مردم در راستای کاهش فشار خون اقدام نمایند .

وی با تاکید به اینکه انستیتو تغذیه آمادگی خود را برای ارائه آموزش های لازم به سازمانها اعلام می دارد تصریح کرد : پیشنهاد گنجانده شدن آموزش سلامت در کتب درسی نیز ارائه شده که در حال حاضر مراحل بررسی را طی می کند.

دکتر حاجی فرجی اظهار کرد : در حوزه تغذیه بایداز غذاهای فسف فود ، پر نمک و چرب، اسنک ها و … پرهیز شود که دراین عرصه مصرف زیتون که فواید بسیاری دارد به صورت شور میتواند مضر باشد .

وی با اشاره به اینکه برای کاهش مبتلایان به فشار خون اولین اقدام شناسایی اشخاص مبتلا است یادآور شد : اشخاص بسیاری در کشور به فشار خون مبتلا می باشند که اطلاعی از بیماری خود ندارند .

رئیس انستیتو تغذیه ایران استفاده از توانمندی پزشکان خانواده برای شناسایی و تشخیص اشخاص مبتلا به فشار خون و یا اشخاص با ریسک بالا را بهترین راه حل دانست و گفت : پزشکان خانواده به سبب ارتباط مستمر با اشخاص و نیز کسب اطلاعات از بیماریهای خانواده ها بهتر می توانند در این مسیر اقدام نمایند .

وی در پایان خاطرنشان کرد : با استفاده از پزشکان خانواده می توانیم علاوه بر غربالگری بیماریهایی مانند فشار خون و دیابت ، آمار دقیقی از بیماریها را به دست خواهیم آورد .

منبع:ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.