شناسایی عوامل ترور دیپلمات ایرانی در صنعا/ یک کشور خارجی در پشت پرده ترور حضور دارد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه گفت: تیمی که نسبت به ربایش و شهادت شهید عبوالقاسم اسدی اقدام کردند، شناسایی شده‌اند و امیدواریم جزئیات بیشتری را یمنی ها اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، امیر عبداللهیان در حاشیه‌ی مراسم ختم دیپلمات شهید ابوالقاسم اسدی در خصوص نشست ژنو دو و نتایج آن به خبرنگاران گفت: از ابتدا به نظر میرسید نشست ژنو دو به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا نخواهد کرد.
 
وی افزود: طرف‌های نشست دارای اختلاف دیدگاه هستند، برخی از طرف ها به دنبال خاتمه دادن به مسائل تروریستی در سوریه بوده‌اند و برخی دیگر به دنبال آنکه بشار الاسد از قدرت خلع شود.
 
امیر عبداللهیان تصریح کرد: اختلاف نظر‌ها در کنار نداشتن برنامه ریزی واقع بینانه نسبت به آنچه در سوریه میگذرد، و نگاه‌های غیر واقع بینانه به حل مسائل سیاسی، منجر به این شد که آن بخش از نمایش سیاسی تقریبا به خوبی انجام شود اما آن بخش که جوهره‌ی اصلی سوری است، با اختلاف دیدگاه فراوان مواجه شود.
 
وی تصریح کرد: البته ما اطلاعاتی داریم که از این که طرف‌های سوری در مقابل هم بنشینند و گفتگو کنند، تفره رفته و تلاش‌های اخضر ابراهیمی و دبیر کل سازمان ملل تا این لحظه ناموفق بوده است.
 
معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تاثیر نبود ایران در این نشست گفت: ایران به عنوان یکی از طرفهای موثر در حل سیاسی بحران سوریه دارای طرح سیاسی مشخص و روشن است.
 
وی اذعان کرد: ما معتقدیم که این طرح را در آینده دنبال خواهیم کرد و مکانیزم آن محدود به نشست ژنو دو نخواهد بود.
 
امیر عبداللهیان در ادامه گفت: نگاه غیر واقع بینانه‌ی برگزار کنندگان نشست ژنو دو باعث خواهد شد که به نتیجه‌ی مشخص نرسد و در حالی که این نشست کامل برگزار نشده، در ادامه کارش شکست خورده است.
 
امیر عبداللهیان درباره‌ی پیگیری‌های وزارت خارجه در خصوص ترور دیپلمات کشورمان گفت: تیمی که نسبت به ربایش و شهادت شهید عبوالقاسم اسدی اقدام کردند، شناسایی شده‌اند و امیدواریم جزئیات بیشتری را یمنی ها اعلام کنند.
 
امیرعبداللهیان در پایان خاطر نشان کرد: کمیته‌ی قضایی در یمن و ایران تشکیل شده و قضیه‌ی ترور دیپلمات کشورمان را دنبال میکند که یک کشور خارجی در ورای این ترور قرار دارد که ابعاد و جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.