شناسایی و برخورد با مافیای تبلیغات غیرمجاز موسسات فراگیر پیام نور

یک مقام مسئول موسسات آموزشهای آزاد اعلام کرد که برخی موسسات برگزارکننده دوره های آمادگی فراگیر پیام نور با استفاده از آرم دانشگاه پیام نور اقدام به تبلیغ می کنند ه این مافیا در حال شناسایی است.

علی معصومیان در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت موسسات آموزشهای آزاد که مجوز برگزاری دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور را دریافت کرده اند، درباره موسساتی که بر خلاف تعهدنامه ۱۴ ماده ای، اقدام به تاسیس شعبه هایی در سطح کشور کرده اند، گفت: ایجاد شعبه برای برگزاری کلاسهای آمادگی ممنوع است اما در صورتیکه این شعبه ها برای برگزاری مشاوره، ثبت نام یا فعالیتهای انتشاراتی فعال شده باشد، مانعی ندارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاهها می توانند به صورت مستقل اقدام به ایجاد دوره های آمادگی فراگیر پیام نور کنند، تاکید کرد: در صورتیکه نهادهای داخل دانشگاه مانند بسیج یا انجمنهای علمی آن دانشگاه در داخل دانشگاه اقدام به برگزاری این دوره ها کنند مانعی ندارد اما در صورتیکه به شخص یا اشخاص خارج از دانشگاه اجازه فعالیت در داخل دانشگاهها را دهند و این فعالیت منجر به ایجاد یک موقعیت اقتصادی برای آن افراد شود، منع قانونی دارد.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون برخی موسسات مجری برگزاری دوره های آمادگی فراگیر پیام نور توسط تیمهای کارشناسی، بازرسی شدند و این اقدام ادامه خواهد داشت، در صورت مشاهده تخلف با این موسسات برخورد می شود.

معصومیان در پاسخ به این سوال که قرار نیست شهریه های این موسسات در چارچوب خاصی قرار گیرد یا خیر، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در دفترچه دوره های فراگیر هر ساله اقدام به تعیین سقف شهریه دوره های آمادگی فراگیر می کند اما برخی موسسات هستند که شهریه سال گذشته پیام نور را ملاک دریافت هزینه از متقاضیان قرار می دهند در حالیکه ممکن است شهریه اعلام شده از سوی پیام نور در سال جاری افزایش یا کاهش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد که در این زمینه بخشنامه ای به زودی در زمینه تبلیغات و شهریه این موسسات ابلاغ خواهد شد، زیرا برخی موسسات در تبلیغات فراگیر پیام نور اقدام به استفاده از لوگوی این دانشگاه می کنند که منع قانونی دارد.

معصومیان با بیان این که تبلیغات موسسات مذکور که در واقع به نوعی مافیا تبدیل شده در حال شناسایی و برخورد است، اعلام کرد که به زودی تبلیغات موسسات برگزارکننده دوره های آمادگی فراگیر پیام نور دارای شماره مجوز تبلیغ خواهد شد یا باید پیش از آغاز تبلیغ مستنداتشان را به ما اعلام کنند تا مجوز تبلیغ دریافت کنند.

به گفته مسئول مرکز آموزشهای عالی آزاد و آموزشهای خاص این اقدام پیش از این در وزارت علوم اتفاق نمی افتاد و برخی موسسات از گذشته تاکنون اقدام به استفاده از لوگوی دانشگاه پیام نور می کردند که باید با این موارد برخورد شود.

وی همچنین به یک تخلف دیگر موسسات اشاره کرد و گفت: برخی موسسات از نفرات برتر کنکور در تبلیغات خود بهره می برند که مشخص شد در واقع این افراد نفرات برتر در سهمیه هستند که این موضوع یک تخلف به شمار می آید.


MIGNA

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.