شناسنامه فنی و ملکی “ساختمان” هوشمند شد/قیمت گذاری ساختمان با اجرایی شدن “شناسنامه فنی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای واحدهای مسکونی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران هوشمند گردید.

رضا حیدریون معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان ها به متراژهای دوهزار متر رسیده است، گفت: سعی خواهیم کرد متراژ واحدها را به هزار متر کاهش دهیم.
 
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی برای شناسنامه فنی و ملکی بسته الکترونیکی تهیه کرده ۲۰ هزار مهندس می‌توانند از طریق‌ آن تمامی ایرادهای ساختمان را پیدا کنند.
 
حیدریون در ادامه اظهار داشت: کارشناسان مهندس در این بسته الکترونیکی برای ۲۰ هزار مهندس کارتابلی تهیه کرده تا از طریق آن تمامی مراحل ساختمانها در این شناسنامه ثبت می‌گردد.
 
معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه تصریح کرد: مقرر شده بود در این شناسنامه تمامی مراحل به صورت دستی انجام گیرد که این امر قابلیت اجرایی نداشت.
 
وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن شناسنامه فنی و ملکی ساختمان می‌توان ساختمانها قیمت‌گذاری کنیم، گفت: با سیستم مدیریتی هوشمند این شناسنامه می‌توان تمامی مشخصات ساختمان از جمله زیربناها و نما را مشخص کرد.
 
حیدریون در ادامه توضیح داد: در صورتی که شناسنامه فنی و ملکی به صورت دستی پر می‌شد نمی‌توان مشخصات واقعی ساختمان را دریافت کنیم.
 
وی در ادامه افزود: در حال حاضر ۱۳ میلیارد تومان هزینه‌های ساختمان و طرح‌های عمرانی است که در طول یک سال به ۳۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
 
حیدریون در ادامه افزود: ۱۰ برابر بودجه عمرانی صرف ساخت و ساز شهری می‌شد که با اجرای شناسنامه فنی و ملکی این هزینه‌ها کاهش می‌یابد.
 
معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: با هوشمند کردن شناسنامه فنی و ملکی کیفیت ساخت و ساز افزایش و از سازندگان دارای صلاحیت استفاده می‌شود.
 
وی در ادامه یادآور شد: هوشمند کردن شناسنامه فنی و ملکی کار بزرگی بود که طی یک سال قبل با همکاری شهرداری تهران انجام شده است.
انتهای پیام/
 
 
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.