شناورهای سطحی و زیرسطحی جدید به نیروی دریایی ایران ملحق می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با تاکید بر ضرورت گسترش حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های فرا منطقه‌ای اظهار داشت: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به آب‌های فرا منطقه‌ای شامل اقیانوس هند، دریای سرخ، دریای مدیترانه و ‌جنوب اقیانوس هند اعزام شده اند.

وی با بیان این که تامین خطوط مواصلاتی ناوگان تجاری کشور یکی از وظایف نیروی دریایی ارتش است، افزود: اگر خطوط مواصلاتی شامل کشتی‌های نفتکش و ناوگان تجاری مورد هجوم قرار بگیرند و امنیت آنها به خطر بیفتد، نیروی دریایی ارتش امنیت آنها را برقرار می‌کند.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: امروزه دزدی دریایی به صورت تروریسم درآمده است و برخی صاحبان منافع از دزدان دریایی پشتیبانی می کنند.

 

امیر دریادار سیاری از اسکورت یک‌هزار و ۵۰۰ ناوگان تجاری و نفتکش توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر خبر داد و تاکید کرد: نیروی دریایی امنیت ناوگان تجاری و نفتکش های ایران در آب‌های بین‌المللی را برقرار کرد.

وی به اهتزاز در آمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های منطقه و فرامنطقه را از جمله اهداف حضور ناوگروه‌های ارتش برشمرد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش، ارسال پیام صلح و دوستی ملت قهرمان ایران اسلامی به تمام کشورهای منطقه و فرامنطقه و نشان دادن توانمندی‌های علمی و صنعتی کشور به دیگر کشورها را از دیگر اهداف حضور ناوگروه‌های ارتش در آب‌های فرا منطقه‌ای عنوان کرد.

 

امیردریادار سیاری افزود: دنیا باید بداند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام تحریم‌ها امروز در ساخت واحدهای شناور حرف نخست را می‌زند و تجهیزات مورد نیاز خود را در داخل کشور می‌سازد.

 

وی ادامه داد: با حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی، ارزش های فرهنگی نیز منتقل می شود، حضور ناوگروه‌های ارتش در آب‌های آزاد موجب انتقال پیام صلح و دوستی و تحکیم این پیام با کشورهای منطقه می‌شود.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با یادآوری تدابیر فرمانده معظم کل قوا درمورد افزایش حضور نیروی دریایی در آب های آزاد گفت: همه کشورها در دریا منافع راهبردی و کلان دارند و آب‌های آزاد دنیا برای همه است.

 

امیردریادار سیاری با تاکید بر این که اهل جنگ نیستیم، تصریح کرد: اهل تعدی و تجاوز به مرزها و منافع آبی دیگران نیستیم، اما اهل حضور هستیم و به همین دلیل در آب‌های آزاد دنیا حضور داریم و هر روز حضور خود را گسترده‌تر می‌کنیم.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.