شنا و پیاده‌روی بهترین ورزش در ماه رمضان

بهترین ورزش‌ها در طول ماه رمضان، شنا و پیاده‌روی پس از صرف افطار است، چرا که این ورزش‌ها از گرفتگی عضلات و بروز یبوست پیشگیری می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، معاون آموزشی اورژانس کشور، ‌با بیان این مطلب اظهارداشت: برای جلوگیری از افزایش وزن در ماه مبارک رمضان از مصرف بیش از حد غذاهای چرب و شیرین خودداری کنید. روزه‌داران هنگام افطار از مواد غذایی شیرین مانند زولبیا، بامیه و حلوا به مقدار زیاد مصرف نکنند، زیرا باعث افزایش وزن می‌شود.
فرهاد رضوانی انجام پیاده‌روی و ورزش در این ماه، را به روزه داران توصیه کرد و گفت:‌ بهتر است روزه‌داران روزه‌شان را با آب ولرم باز کرده و پس از آن از نان، پنیر، گردو و غذاهای گرمی مانند آش استفاده کنند و حتما بین افطار تا شام یک تا دو ساعت فاصله بگذارند و حتما در این زمان آب فراوان بنوشند.
وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانانی که برای نخستین بار روزه می‌گیرند باید در وعده سحری، غذای کافی بخورند و همچنین آبمیوه‌ و سبریجاتی مانند هویج و گوجه‌فرنگی را فراوان مصرف کنند، زیرا مقدار زیادی ویتامین را به صورت فشرده به بدن آن‌ها می‌رساند.
معاون آموزشی اورژانس کشور بیان کرد: فعالیت زیاد نوجوانان روزه‌دار در ماه رمضان منجر به مصرف انرژی بیشتر و افزایش تعریق در طی ساعات روز می‌شود و این مسئله می‌تواند زمینه‌ساز بروز سوء‌تغذیه خفیف یا شدید باشد.
وی خاطرنشان کرد: روزه داران در زمان افطار از مصرف غذاهای پرحجم و چرب خودداری و از مواد غذایی طبیعی مثل شیر، پنیر، نان ، گردو ، خرما و سبزی ها استفاده کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.