شنبه سکه و طلا سقوط میکند

روز چهارشنبه  در شرایطی سکه رکورد جدیدی را در افزایش قیمت تجربه کرد که بورس تهران نیز رکورد بی سابقه ای را پشت سر گذاشت , این در حالی است که برخی این افزایش قیمت سکه را حبابی دانسته و بر این باورند که طی روزهای اینده سقوط کرده و خریداران سکه متضرر خواهد شد.

به گزارش رسیده  قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم به حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۲۸ هزار تومان، ربع سکه ۲۷۰ هزار تومان، سکه گرمی ۱۴۶ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۱۰۷ هزار تومان رسید , این درحالی بود که عملا معامله ای دربازار انجام نمیشد.

درهمین راستا , رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، افزایش قیمت سکه تمام بهار آزادی به حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تومان در روز جاری را “حبابی” خواند.
محمد کشتی آرای در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت سکه تمام بهار آزادی ظهر امروز به حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تومان افزایش یافته است، اما قیمت سایر سکه‌ها تغییرات زیادی نسبت به روزهای گذشته نشان نمی‌دهد؟ گفت: تقاضا برای سکه تمام بهار آزادی زیاد است.
وی در عین حال، قیمت فعلی سکه تمام بهار آزادی در بازار را “حبابی” دانست و در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی مردم سکه خریداری کنند، سود می‌کنند یا زیان؟ اظهارداشت: وقتی قیمتها حباب است، دادوستد آن عقلانی به نظر نمی‌رسد.
درعین حال این مقام صنفی چند روز قبل بالارفتن قیمت سکه را به افزایش نقدینگی مردم مرتبط دانسته و گفته بود که، عامل اصلی این نوسان افزایش تقاضا در بازار طلا ، سکه و ارز است .
او تصریح کرده بود که نقدینگی برای خرید بسیار افزایش یافته و همین امر موجب افزایش قیمت شده است.
وی درعین حال قیمت جهانی طلا را عامل این نوسان در بازار داخلی ندانست.

درهمین راستا یک کارشناس بازار طلا وارز به خبرنگار ما گفت : درپی تصمیماتی که امرور دربانک مرکزی اخذ شده واحتمال واگذاری سکه های پیش فروشی از شنبه , این بازار سقوط قابل توجهی را تجربه خواهد کرد .

وی افزود : این بازار سازی که با هیچ منطقی سازگار نیست تنها کار عده ای از بازاریان ودلالان بزرگ است که تعداد زیادی سکه دراختیار دارندو قصد دارند قبل از کاهش قیمت انها را بفروش برسانند.

دراین شرایط تنها مردمی که گول این بازار سازی را میخورند متضرر خواهند شد, چرا که این قیمت نه به ارز مرتبط است و نه بازار سرمایه .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.