شنیده ها دربارهٔ آیفون ارزان و تلویزیون اپل

۲۵ام بهمن ،

فاوانیوز: آیفون ارزان با قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار. تحلیلگران بنگاه تحقیقاتی Topeka Capital می گویند که در خلال بررسی های خود در دسامبر قبل (آذر ماه) متوجه شده اند اپل در حال بررسی آیفون هایی در اندازه های مختلف است که احتمال عرضه آنها در اردیبهشت یا خرداد وجود دارد. بر این اساس، انتظار می رود اپل ابتدا آیفون ارزان خود را با نام “آیفون مینی” یا “آیفون ایر” در حوالی خرداد معرفی کند. به نظر آنها این تلفن که از بدنه ای با جنس پلاستیک ساخته خواهد شد، بسیار پایین تر از آیفون اصلی قیمت گذاری می گردد.

هم اکنون آیفون ۵ بدون قرارداد، با قیمت ۶۴۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایتی به فروش می رسد ولی تحلیلگران Topeka Capital تخمین می زنند که قیمت آیفون ارزان بدون قرارداد اوپراتور، در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار باشد. قیمتی که می تواند سبب رشد چشمگیر سهم اپل در چین، روسیه، هند و برزیل به عنوان ۴ بازار در حال توسعه مهم بشود. انتظاری می رود اپل در این محصول از نمایشگر، بدنه، حافظه، دوربین و پردازنده ارزان تری استفاده کند.

علت اطمینان از عرضه آیفون ارزان. گفته شده که اپل به خاطر قیمت بالای آیفون اصلی، در سال ۲۰۱۲ تقریباً از پوشش ۶۰% بازار تلفن های هوشمند محروم مانده. حال در نظر بگیرید که پیش بینی ها برای رشد این بازار از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ برابر با ۶۸۸ میلیون دستگاه است؛ یعنی از ۷۱۷٫۵ میلیون تلفن هوشمند در سال ۲۰۱۲ به ۱٫۴ میلیارد تلفن در سال ۲۰۱۶ خواهیم رسید.

بخش بزرگی از این افزایش، مربوط به تلفن های غیر گران (بخشی که اپل فعلاً در آن حضور نیافته) خواهد بود. گویا اپل نمی خواهد از رشد این بازار در ۴ سال آینده، جا بماند. زیرا بعد از آن، بازار تقریباً اشباع می گردد و دیگر تلاش مضاعف و معرفی محصول تازه نتیجه محسوسی نخواهد داشت.

  تلویزیون اپل، فقط در یک اندازه. iTV دوباره اسب شایعات را زین کرده و به صحنه برگشته. گفته می گردد که به زودی و در حوالی زمان معرفی آیفون ارزان (احتمالاً بعد از آن) شاهد رونمایی از این محصول گران و اعلا خواهیم بود که انتظار می رود در ابتدای راه فقط با یک اندازه (۴۰ تا ۴۲ اینچ) عرضه شود. منابع خبری می گویند که هیچ شانسی وجود ندارد که اپل این تلویزیون را با قیمت ارزان به فروش بگذارد و سپس چشم انتظار سود آوری از طریق فروش محتوا باشد. سر تا سر این پیش گویی نوشته شده “استراتژی اپل” و بنابراین سببی برای شک کردن به آن نمی بینیم.

گویا پیچیدگی های ساخت دستگاه و نیز مسائل مربوط به قراردادهای تأمین محتوا تا حدود بسیاری حل شده و اپل کم کم دارد آماده تولید انبوه این محصول تازه می گردد. احتمال دارد که برای پوشش صفحه نمایش iTV از گوریلا گلس استفاده شود. در عین حال، وجود یک کنترل هوشمند برای آن بسیار محتمل به نظر می رسد ولی هنوز از دو بعدی یا سه بعدی بودن تلویزیون خبری در دست نیست.

  ساعت اپل. هر چند شنیده می گردد که اپل در حال همکاری با فاکسکان برای راه اندازی خط تولید شیشه خمیده این دستگاه است، ولی به نظر می رسد در سال ۲۰۲۴ نباید منتظر iWatch باشیم. مگر اینکه اپل بخواهد واقعاً غوغا کند.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.