شهاب گردان: در دربی ۶ تا بخورم شاهرگم را می‌زنم/نکونام هم بیاید، باز پرسپولیس بهتر است

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/26-4-1391/IMAGE634781254527674308.jpg شهاب گردان در کافه خبر

/Images/News/Larg_Pic/26-4-1391/IMAGE634781254536410323.jpg شهاب گردان امید اول دروازه بانی پرسپولیس است

/Images/News/Larg_Pic/26-4-1391/IMAGE634781254545770339.jpg شهاب گردان مهمان خبرآنلاین بود

/Images/News/Larg_Pic/26-4-1391/IMAGE634781254555442356.jpg شهاب گردان می گوید هرگز در دربی ۶ گل نمی خورد

/Images/News/Larg_Pic/26-4-1391/IMAGE634781255409075856.jpg شهاب گردان می گوید بازی کردن در پرسپولیس با همه جا فرق می کند

/Images/News/Larg_Pic/26-4-1391/IMAGE634781255418591872.jpg شهاب گردان در کافه خبر

مرتضی رضایی- میثم بهرامی: شهاب گردان، مهمان خبر بود؛ چند روز بعد از گل‌هایی که در بازی‌های دوستانه خورد و تحت فشار طرفداران و روزنامه‌ها قرار گرفت. شهاب در خبر خیلی منطقی در این‌باره حرف زد. او جوری با انتقادها برخورد کرد که گویا سال‌ها در پرسپولیس بازی کرده. گردان که می‌دانست فشار زیادی روی او خواهد بود، لبخندزنان گفت: «من مطمئنم امسال مشکلی پیش نخواهد آمد.» این شما و این هم گفت و گوی صریح با شهاب گردان، گلر اول پرسپولیس در فصل آینده:

*مانوئل ژوزه سرمربی پرسپولیس شده. طرفداران از او شناخت زیادی ندارند. تو به عنوان کسی‌ که با او مدت کوتاهی کار کرده‌ای، چه برداشتی از ویژگی‌هایش داری. چیزی هست که در تمرینات روی آن اصرار زیادی داشته باشد؟

کلاً طرز تفکرش طوری است که به قهرمانی فکر می‌کند. تیم‌های او معمولاً شخصیت قهرمانی داشته‌اند. به هر حال پرسپولیس هم هر سال، برای قهرمانی بسته می‌شود. طرفداران همیشه چنین توقعی دارند، حتی اگر تیم خوبی بسته نشود. به نظر من انتخاب ژوزه واقعاً بجا بود چون تیم هدفی جز قهرمانی ندارد و او معمولاً جام گرفته. قطعاً او این روحیه را به تیم هم تزریق خواهد کرد. در مدتی که با ژوزه تمرین کرده‌ایم، متوجه شدیم که دوست دارد مالکیت توپ با ما باشد و آن را به حریف ندهیم.

*یعنی مثل بارسلونا.

در الاهلی مصر او این سیستم را پیاده کرد و به تیمش می‌گفتند بارسلونای آفریقا.

*قرار است پرسپولیس هم بارسلونای آسیا شود؟

بله، ما هم می‌خواهیم بارسلونای آسیا باشیم.

*روز اولی که او به تمرین پرسپولیس آمد، همه با آدمی مواجه شدند که کتش را روی دوشش انداخته بود. ما تیتر سوپر سلطان را برایش انتخاب کردیم. شما روز اول چه فکری درباره‌اش می‌کردید؟

به نظر می‌آمد بداخلاق است ولی ما بعداً به این نتیجه رسیدیم، جدی است. به موقع می‌خندد و حتی با همه ما شوخی می‌کند. کارش را بلد است. مهربانتر از چیزی که فکر می‌کنید، هست. مثلاً در بازی صبا که من دو گل خوردم او پیش من آمد و شیرین‌ترین حرف‌هایی را که به تا به حال شنیده بودم، به من گفت.

*چه گفت؟

با یک حالتی آمد سمت من. تنها هم سمت من آمد. انگار نه انگار که اتفاقی افتاده باشد. گفت به این چیزها فکر نکنم، این بازی مثل یک تمرین بود. گفت تو در ماه گذشته، تنها دویده‌ای و کسی نبوده که با تو کار کند. در فوتبال هم از این اتفاق‌ها می‌افتد. گل اول را بد خوردی ولی هر گلری هم جای تو بود ممکن بود آن گل را بخورد. این موضوع هم عادی است. از فردا مربی‌ات می‌آید و کار اصلی‌ات با تیم شروع می‌شود.

*که مربی مصری هم آمد…

بله. البته من یک روز با او تمرین کردم و بعد با آلومینیوم بازی کردیم. او ۸ سال با ژوزه کار کرده و در مصر برای خودش آدم خیلی معروفی است و کارنامه موفقی دارد.

*ژوزه در تمرینات جدی است؟

وحشتناک!

*پس با مربیان ایرانی خیلی فرق دارد.

بله، خیلی جدی‌تر است.

*در مقایسه با کروش چطور؟

خب هر دو پرتغالی هستند. کروش واقعاً مربی خوبی است.

*انگار با ژوزه زیاد خوب نیست، درست است؟

اینطور می‌گویند.

*حالا قیاس تو از تمرینات این دو چیست؟

خب مدت زیادی نیست که با ژوزه کار می‌کنیم ولی با کروش چرا. چندین اردو با او رفته‌ام و تنها یک اردو کنار تیم نبودم. ولی ژوزه تازه آمده و واقعاً درست نیست بخواهم درباره کارش حرف بزنم. حرف زیادی درباره او ندارم و باید به این مربی فرصت داد.

*البته از هرکدام که تعریف کنی، در تیم دیگر نیمکت‌نشین می‌شوی!

 (خنده) فعلاً در تیم ملی که گلر اول نیستم و روی نیمکت می‌نشینم.

*در بازی‌های دوستانه پرسپولیس از تو انتقاد زیادی شد. روزنامه‌ها چیزهایی درباره‌ات نوشتند. اولاً بازی دوستانه به نظر تو اینقدر اهمیت دارد؟

حقیقتاً در شرایط خوبی بازی دوستانه انجام ندادیم. اولین بازی که در بدترین موقع بود. من دو گل خوردم که به نظرم خودم روی گل‌ها خیلی مقصر نبودم اما نمی‌خواهم بگویم بازی درخشانی بود ولی در کل، من اینقدرها تقصیر نداشتم. وسط وزنه‌زدن بودیم که مسئولان گفتند باید با صبا بازی کنیم. آن‌هم چه تیمی؛ صبا. خیلی دونده هستند. حالا بحث زیادی درباره این مسابقه نیست. بعد بازی آلومینیوم از راه رسیدکه به نظر خودم در نیمه اول خوب بودم. دو سه تا توپ گرفتم اما سر یک توپ ساده، سهل‌انگاری کردم و گل بدی خوردم. نمی‌گویم که ناراحت نشدم ولی به نظرم در بازی دوستانه نباید درباره یک نفر قضاوت کرد و تحلیل. اما آدم واقع‌بینی هستم و شک ندارم اگر اشتباه من نبود، آن بازی را قطعاً نمی‌باختیم. ما موقعیت‌های زیادی داشتیم که متأسفانه گل نشد و روی دو توپ ساده، دروازه‌مان باز شد.

*باید به طرفداران به‌خاطر حساسیت روی تو، حق داد. به خاطر اتفاقات سال گذشته، طبیعی است آنها روی دروازه‌بان زوم کنند.

خب، من به آنها حق می‌دهم و معتقدم، شرایط فصل گذشته هم بی‌تأثیر نیست. طرفداران نگران هستند که دوباره از دروازه ضربه نخورند. من هم بابت این نگرانی کاملاً به آنها حق می‌دهم. ولی من در کل خوشحال شدم که این اتفاق‌ها افتاد. تا آن روز نمی‌دانستم طرفداران چه روحیه‌ای دارند. یعنی دیدم طرفداران با علم به این مسائل که بازی دوستانه است، در حالی‌که من مربی‌ام تازه آمده و خودم در بدنسازی هستم، روی دروازه‌بان حساس هستند. به هر حال آنها هر روز سر تمرین می‌آیند و از شرایط من خبر داشتند و می‌دانستند زیاد کار نکرده‌ام. می‌خواهم به طرفداران بگویم اشتباه به هرحال پیش می‌آید. من دیدم که هوادارها ناراحت بودند ولی چیز خاصی از کسی نشنیدم. به نظرم اتفاق خوبی افتاد تا بفهمم در چه تیم بزرگی هستم. جو باشگاه به طور کامل دستم آمده. خدا را شکر می‌کنم که آن اتفاق‌ها در یک بازی بی‌اهمیت افتاد که از نظر جدولی به تیم ضربه نزد.

*فکر نمی‌کنی اگر این اتفاق‌ها در بازی رسمی بیفتد، علیه تو شعار بدهند؟ قطعاً از این موضوع با خبر هستی… 

فکر نمی‌کنم حرف رکیکی بخواهند به من بزنند. آدم نباید اشتباه کند، مخصوصاً اشتباهی که به تیم ضربه بزند. اگر گل بد بخوری، تیم کلاً افت می‌کند و سخت می‌تواند خودش را جمع کند ولی در طول یک فصل ممکن است آدم ۷، ۸ تا بازی خوب بکند و یک بازی هم با اشتباهش همراه شود. من شک ندارم طرفداران منطقی به این موضوع نگاه می‌کنند. نمی‌خواهم بگویم که صبرشان را بیشتر کنند ولی امیدوارم اینقدر موفق باشیم که بتوانیم جواب بردباری‌شان را بدهیم.

*تو جوری حرف زدی که متوجه شدیم تا اینجا از عملکرد خودت راضی نیستی. می‌توان گفت نبود رقیب جدی باعث این موضوع شده؟

من این حرف را قبول ندارم. شاید برای یک‌سری‌ها این موضوع صدق کند اما…

*به هر حال تو فعلاً رقیب جدی نداری…

ولی پیش نمی‌آید که من بخواهم در جایی بازی کنم و جدی نباشیم. من همیشه جدی هستم مخصوصاً الان که در تیمی مثل پرسپولیس بازی می‌کنم. من تازه به این تیم آمده‌ام و طبیعی است بخواهم خودم را نشان بدهم، پس شک نکنید جدی کار می‌کنم. مردم از من انتظار دارند و همین مسئله برای من از نظر انگیزشی کافی است. باشگاه پرسپولیس جایی نیست که آدم بی‌انگیزه باشد. هرگز فکر نکنید اگر من رقیبی ندارم، کار را شل می‌گیرم. این موضوع درمورد من صدق نمی‌کند.

*الان قرار است یک گلر برزیلی بیاید ولی انگار سنش بالاست.

خب تا الان من و داستانی که گلر تیم امید است در تمرینات بودیم. باشگاه باید یک گلر دیگر می‌گرفت. پرسپولیس آزاد بود که هر گلری دوست دارد جذب کند.

*بعضی از روزنامه نوشتند که یکی از شرط‌های شهاب گردان این بود که آودوکیچ نباشد و اگر باشد، گلر دوم تیم شود. این شایعات تا چه حد درست است؟

به نظر من اصلاً ربطی ندارد. اگر هم من این حرف‌ها را زده باشم، شک نکنید هیچ‌وقت به گوش کسی نمی‌رسد. قرار بود آودوکیچ در تیم بماند. او و باشگاه صحبت کردند ولی انگار به توافق نرسیدند.

*ظاهراً قیمت او بالا بود.

آودوکیچ گلر خوبی بود ولی فکر کنم همین باشد که شما می‌گویید اما قسم می‌خورم که من هرگز شرطی اینچنینی برای پرسپولیس نگذاشتم. اسم پرسپولیس بسیار بزرگتر از این حرف‌هاست که منِ شهاب گردان بخواهم برایش شرط بگذارم. من بارها گفته‌ام و الان هم می‌گویم دست باشگاه باز است که هرکسی را دوست دارد برای دروازه بیاورد. من حتی روزی‌ که قرارداد بستم این را گفتم. باشگاه هزینه کرده، بازیکنان خوبی گرفته و حق دارد گلر خوب هم بیاورد.

*در ایران تجربه نشان داده دو گلر بزرگ در تیم‌های ایرانی با هم کنار نمی‌آید.

اصلاً شما در تمام دنیا دقت کنید، معمولاً چنین چیزی را نمی‌بینید.

*گلرها آدم‌های خاصی هستند که نمی‌توانند با هم بسازند؟

همه چیز بستگی به شخصیت خود آدم دارد ولی تجربه نشان می‌دهد که همه تیم‌های بزرگ هم دو گلر بزرگ ندارند. مثلاً شما گلر ذخیره رئال مادرید را نمی‌شناسید، درست است؟ من خودم در ذوب‌آهن سه سالی تنها بودم و خدا را شکر که مسئولان هم از عملکرد من خیلی راضی بودند. این مسئله که می‌گویم جدا از بحث خودم و پرسپولیس است؛ با تجربه‌ای که من در این سال‌ها به‌دست آورده‌ام به نظرم بهتر است هر گلری جایگاه خودش را در تیم بداند؛ یکی گلر اول باشد و دیگری گلر دوم، در اینصورت گلر اول سعی می‌کند هیمشه بالا باشد و گلر دوم نیز خودش را به او برساند. در این حالت کار مربی نیز بسیار راحت خواهد بود.

*اگر گلرها همسطح باشند، چطور؟

من بعید می‌دانم بتوانند پیشرفت زیادی کنند. وقتی گلرها همسطح هم باشند، چیز زیادی از هم نمی‌توانند یاد بگیرند. در کل دنیا این قاعده وجود دارد. وقتی هرکسی جایگاه خود را بداند، راندمان گلرها هم بالاتر می‌رود و حاشیه‌ای هم برای تیم درست نمی‌شود.

*پس تو ترجیح می‌دهی گلر برزیلی که به پرسپولیس می‌آید، سطحش پائین‌تر از تو باشد؟

من آدم رو راستی هستم و دوست ندارم به شما دروغ بگویم. خیلی صادقانه می‌گویم، دوست دارم گلر اول پرسپولیس باشم. چون آمده‌ام که جایگاهم را در تیم ملی بهتر کنم ولی امیدوارم گلر برزیلی هم گلر خوبی باشد. شنیده‌ام در باشگاه‌های بزرگ برزیل بازی کرده است.

*به مسئولان نگفتی که حتماً باید گلر اول باشی؟

انصافاً نه.

*البته وقتی گلرهای غیرملی‌‌پوش هم از این ادعاها می‌کنند، طبیعی است تو که در تیم ملی هستی، چنین حرفی بزنی.

من فقط در صحبت‌هایی که با مسئولان داشتم متوجه شدم که آنها من را به عنوان گلر شماره یک گرفته‌اند. شماره یک را هم به من داده‌اند ولی خودم می‌دانم که نباید زبانی شماره یک باشم، بلکه باید در عمل نشان بدهم که این پیراهن برازنده‌ام است. در گذشته گلرهای بزرگی در پرسپولیس بوده‌اند که به همه آنها احترام می‌گذارم و امیدوارم بتوانم درون دروازه اینقدر موفق باشم که طرفداران ناراحت نشوند. در واقع همه چیز بستگی به شخص خود من دارد.

*چه زمانی می‌توانیم شهاب گردان را در پرسپولیس آماده ببینیم؟

من خوب بدنسازی کرده‌ام. کار با توپم مانده. تقریباً ۴جلسه با مربی جدیدم کار با توپ هم کرده‌ام. متأسفانه مربی دروازه‌بان‌های ما کمی دیر آمد. کمی به زمان نیاز دارم که آماده شوم. امیدوارم تا پیش از بازی اول، بتوانم نظر مربیان را جلب کنم.

*در پرسپولیس روی بازیکنان فشار زیادی وجود دارد. گلرهای فصل گذشته موفق نبودند. الان خودت را از نظر روحی و روانی برای این فشارها آماده کرده‌ای؟

من کاری به این ندارم که سال گذشته چطور بود و هواداران چه انتظاری دارند، من به کار خودم ایمان دارم و خودم را می‌شناسم. به پرسپولیس آمده‌ام خودم را ثابت کنم و مطمئن باشید در فصل جدید مشکلی پیش نخواهد آمد.

*با میثاق معمارزاده و هوشیار هم حرف زده‌ای؟

نه صحبت خاصی با آنها نکردم.

*خوب می‌دانی که حضور در پرسپولیس ریسک دارد. میثاق سال گذشته ادعای پوشیدن پیراهن پرسپولیس را داشت ولی الان بدون تیم است. نمی‌ترسی که این سرنوشت در انتظار تو هم باشد؟

واقعاً بی‌انصافی است که همه تقصیرها را به گردن گلرهای پرسپولیس بیندازیم. من هم از چیزی نمی‌ترسم. اگر دقت کرده باشید، پرسپولیس سال گذشته از ابتدای فصل مشکل داشت و تحت فشار بود. از همان بازی اول مقابل ملوان هو شدند و همین مسئله کار را سخت کرد.

*شاید در اولین بازی شما در تهران هم در صورت نگرفتن نتیجه، آن اتفاق‌ها تکرار شود؛ البته شاید هم در آبادان مقابل نفت.

طرفداران رقیب هر چیزی بگویند، ناراحتی ندارد. من خودم انتظاری از آنها ندارم. به هر حال وقتی تیم خودشان را تشویق می‌کنند، ممکن است کمی هم بخواهند تیم مقابل را اذیت کنند.

*ممکن است علی دایی تشویق شود…

خیلی مهم نیست. اگر هفته‌های اول نتیجه نگیریم و طرفداران هم شعار بدهند، آخر کار همان هواداران پشیمان می‌شوند!

*چطور؟

مثلاً سال گذشته که آن اتفاق‌ها افتاد، در نهایت هم طرفداران نتوانستند به خواسته‌های خود برسند ولی مطمئن باشید اگر هفته‌های اول امسال هم نتوانیم نتیجه بگیریم، در ادامه موفق خواهیم بود و کسانی که علیه‌مان شعار دادند، پشیمان می‌شوند.

*تو فصل گذشته نشان دادی که تحمل نیمکت‌نشینی را نداری. آیا اگر در پرسپولیس هم نیمکت‌نشین شوی، اعتراض می‌کنی؟

شما می‌توانید از کسی که به جای من در ذوب‌آهن بازی می‌کرد، سؤال کنید که آیا با او بد رفتاری کردم؟ من تا روز آخر هم با باقر هم‌‌اتاق بودم. من مشکلی نداشتم و تنها یک‌بار مصاحبه کردم، آن هم زمانی بود که از تیم ملی خط خوردم. یادم می‌آید بعد از بازی تراکتورسازی مصدومیت کوچکی داشتم که مربیان تیم ملی مدام درباره‌اش سؤال می‌کردند. آقای ابراهیم‌زاده هم گفته بود که مصدوم است. ولی من می‌توانستم بازی کنم. اگر یکی دو بازی بعد از آن دیدار در ترکیب بودم قطعاً به تیم ملی می‌رفتم ولی بیرون ماندم تا اردوی تیم را از دست بدهم، وگرنه هیچ وقت به نیمکت‌نشینی‌ام اعتراض نکردم… اتفاقاً به نظرم نیمکت‌نشینی‌ام ربطی به چیزهایی نداشت که فکر می‌کنید. ترجیح می‌دهم زیاد مسائل را بازگو نکنم.

*امسال گلر اول و دوم تیم ملی در استقلال و پرسپولیس هستند. چکار می‌کنید؟ دربی هم که جذابتر می‌شود.

دربی همیشه قشنگ بوده و این‌بار شک نکنید قشنگ‌تر می‌شود. هر گلری که در یکی از این دو تیم موفق باشد، شک نکنید که گلر اول تیم ملی می‌شود.

*یعنی کروش این کار را می‌کند یا اینکه دن گاسپار مثلاً می‌گوید رحمتی باید گلر یک باشد و او خواهد بود؟

من فقط می‌دانم که قطعاً عملکرد من و رحمتی در فصل آینده، بی‌تأثیر نیست. در نهایت این مربیان تیم ملی هستند که باید تصمیم‌گیری کنند. من به پرسپولیس آمدم تا به این هدف برسم. بازی کردن در این تیم، کار را برای حضور موفق‌تر در تیم ملی، راحت‌تر می‌کند. در واقع وقتی برای این تیم بازی می‌کنی، بیشتر تو چشم هستی.

*تو برای شماره یک تیم ملی به پرسپولیس آمدی؟

یکی از بزرگ‌ترین هدفهایم همین بود. از طرفی دوست داشتم به این تیم بیایم.

*ولی در تیم ملی رحمتی برای تو رقیب سرسختی است.

بله، رحمتی واقعاً گلر خوبی است. اما به هر حال جام جهانی است و ممکن است در راه این مسابقات اتفاقات زیادی بیفتد. من سعی می‌کنم از فرصتی که برایم فراهم شده نهایت استفاده را بکنم.

*درباره هدف‌هایت در پرسپولیس گفتی، شاید یکی از هدف‌هایت هم رسیدن به بنز و بی‌ام و بود!

 (خنده) به من نه بنز دادند و نه پیشنهادش را، ولی کاش می‌دادند. این وسط یکی دارد بنز و بی‌ام و می‌دهد، یکی هم می‌گیرد. دو طرف راضی هستند. حالا من نمی‌دانم چرا یک عده ناراضی هستند.

*می گویند رویانیان حواله بی‌ام و می‌گیرد مثلاً ۱۰۰میلیون، بعد می‌دهد ۱۵۰ میلیون.

اگر هم بدهد، مشکلی ندارد. خب بازیکن می‌خواهد ماشین بخرد، باشگاه به او ماشین می‌دهد. مشکلی ندارد.

*سقف را هم که رعایت نکردی…

چرا من سقف قرارداد را رعایت کردم.

*البته گلرها معمولاً سقف را رعایت نمی‌کنند. الان سقف شده، کف.

به قول آقای کفاشیان قرارداد مثل مهریه است؛ کی داده و کی گرفته! (خنده جمعی). مثلاً من قراردادم سال گذشته با ذوب‌آهن فلان رقم بود ولی تنها ۴۰ درصدش را گرفته‌ام. بقیه‌اش را هم که به قول رئیس، کی داده و کی گرفته. فعلاً که ۲۰ درصد جریمه‌ام کرده‌اند، ۲۰ درصد هم که نمی‌دهند و به ازای ۲۰ درصد دیگر یک چک می‌دهند برای چند ماه دیگر.

*مجید جلالی هم اخیراً مصاحبه کرده و گفته بود بازیکنان معمولاً تنها چک اول فصل‌شان نقد می‌شود. آن وقت پول گرفتند، گرفتند، نگرفتند که هیچ.

واقعاً همینطوری است. البته در ذوب‌آهن یکی دو سال پرداخت‌هایمان خوب بود. همانطور که می‌دانید این باشگاه خیلی خوش‌حساب است.

*درباره پرسپولیس امسال بحث زیاد است. می‌گویند ریخت و پاش کرده و نقل و انتقالات را به‌هم ریخته. نظر تو در این باره چیست؟

این بحث‌ها شکل گرفت، چون تیم ما خیلی پر سر و صدا بسته شد. شما نگاه کنید مگر مس، سپاهان و استقلال بد بسته شدند؟ مگر قرارداد آنها پائین بوده؟ البته امسال همه باید زیر سقف ببندند چون تیم‌ها باید ترازنامه داشته باشند. از طرفی بازیکنان هم این ریسک را نمی‌کنند که به خاطر چندرغاز بیشتر، محروم شوند.

*درباره نقل و انتقالات بحث زیاد بوده. اسم این دو تیم را گذاشته‌اند کهکشانی…

کهکشانی فقط دو تیم هستند و آن هم رئال و بارسلونا. این القاب باعث می‌شود که روی تیم زوم کنند و دردسرساز شود. همین القاب باعث شد تا ماجرای بنز و بی‌ام و در پرسپولیس مطرح شود. چنین اسم‌هایی نه تنها کمک نمی‌کند، بلکه تیم را به حاشیه می‌برد.

*حالا کدام تیم پرستاره‌تر هستند؟

هر دو تیم خوب بسته شده‌اند ولی پرسپولیس بهتر است!

حتی با حضور نکونام؟

او هم به استقلال برود، باز ما بهتریم.

*حالا به نظر تو استقلال در نقل و انتقالات بیشتر خرج کرده یا پرسپولیس؟

من که بازیکنم و در این‌باره نمی‌توانم حرف بزنم. فقط به نظرم ما پر سر و صدا تیم بستیم و استقلال چراغ خاموش.

*در چند سال گذشته قطب فوتبال اصفهان بود ولی انگار دوباره تهران قطب فوتبال می‌شود.

بله معمولاً سپاهان قهرمان می‌شد و ذوب‌آهن نایب قهرمان. الان هم نمی‌شود دقیقاً درباره‌اش نظر داد. باید لیگ شروع شود و ببینیم کجای کار هستیم. یک سال هم برای قضاوت کافی نیست چون موفقیت فوتبال اصفهان تداوم داشت.

*چرا همه از اصفهان ناگهان به تهران کوچ کردند. تو، قاضی، بنگر، حسینی و…

من درباره خودم می‌توانم بگویم که پرسپولیس را دوست داشتم. آدم در عمر ورزشی‌اش باید در یکی از دو تیم بزرگ تهران بازی کند. حیف است که پیشنهاد داشته باشی و نه بگویی. آدم باید این تجربه را کسب کند. بالاخره جو استقلال و پرسپولیس با تیم‌های دیگر فرق دارد. اما یک چیز به شما بگویم؛ من عاشق ذوب‌آهن بودم. اگر شرایطش عین قبل بود، شک نکنید حالا حالاها از این تیم نمی‌رفتم. واقعاً شرایط در آنجا جوری شده بود که من را نمی‌خواستند!

*الان بازار کری‌خوانی در تهران و بین قرمز و آبی‌ها داغ است. تو چرا زیاد کری نمی‌خوانی؟

اهل کری خواندن نیستم.

*البته یک‌بار جدی کری خواندی.

می‌گفتند پرسپولیس عین استیل‌آذین است، من هم گفتم پرسپولیس استقلال نیست که به دسته دو و سه بیفتد!

*قبول‌داری مردم کری‌خوانی را دوست دارند؟

بله، واقعاً جالب است. من به روزنامه‌ها و مردم حق می‌دهم که می‌خواهند با کری‌خوانی، جذابیت را بالا ببرند. کری‌خوانی جزئی از فوتبال است.

*به اولین دربی‌ات فکر کرده‌ای؟

بله زیاد. برای من همه بازی‌های لیگ برتر یک طرف است و بازی دربی در طرف دیگر. خیلی ذهنم را مشغول کرد. منتظر هفته ششم هستم.

*فکر می‌کنی ۶ تای معروف تکرار شود؟ یا ممکن است برعکس اتفاق بیفتد!

هراتفاقی در فوتبال ممکن است بیفتد.

*پس ممکن است ۶ تا بخوری!

۶ تا بخورم که شاهرگم را می‌زنم! ولی فاصله تیم‌ها نزدیک شده و بعید است آن اتفاق دیگر تکرار شود.

*هت‌تریک زاید هم بعد از ۴۸ سال تکرار شد.

به همین دلیل می‌گویم هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

*هم قلعه نویی مربی دربی است و هم ژوزه.

البته قلعه‌نویی سال گذشته دربی اصفهان را به ما باخت!

*در اصفهان به تو می‌گفتند دست طلا. این لقب را دوست داری؟

نه، اگر دستم طلا بود که یک شب می‌آمدند و دستم را می‌زدند.

 

۲۵۱ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.