شهادت ۸ فلسطینی دیگر/ شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی

۲۷ آبان ،

epa5.jpg

با شهادت هشت فلسطینی دیگر در چهارمین روز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدای تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه به ۳۹ تن رسید.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم، حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای چهارمین روز پیاپی به نوار غزه ادامه یافت و صبح امروز (شنبه) چند نقطه از نوار غزه هدف راکت‌های جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفت که در آن هشت فلسطینی از جمله یک کودک شهید شدند.

بنا بر اعلام منابع فلسطینی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح را که تنها گذرگاه رسمی موجود میان مصر و نوار غزه می‌باشد هدف راکت‌های خود قرار دادند.

این حمله لحظاتی پیش از ورود رفیق عبدالسلام، وزیر امور خارجه تونس و هیات همراهش به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح انجام شد.

وزیر امور خارجه تونس که با هیاتی بلندپایه از وزرا و مسئولان تونسی صبح امروز وارد غزه شد از مقر نخست وزیری حماس که پیشتر توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منهدم شده بود، بازدید کرد.

وی همچنین به همراه مقامات حماس برای بازدید از وضعیت کشته‌شده‌ها و زخمی‌های حملات صهیونیست‌ها به بیمارستان شفای غزه رفت و قرار است کنفرانسی مطبوعاتی در این بیمارستان به همراه اسماعیل هنیه، نخست وزیردولت حماس برگزار کند.

در همین حال گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کردند، مبارزات و حملات موشکی به سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد یافت و مسائل غافلگیرکننده‌ای برای اسرائیلی‌ها در نظر گرفته شده که به زودی اجرا خواهند شد.

گردان‌های عزالدین قسام همچنین اعلام کردند: هزاران تن از رزمندگان ما در غزه منتظر و آماده رویارویی با صهیونیست‌ها می باشند و به اسارت گرفتن نظامیان اسرائیلی در اولویت کار ما است.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کردند که تاکنون بیش از ۱۰۰ موشک به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

در همین حال و با افزایش برد حملات موشکی گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی سپر دفاع موشکی خود موسوم به گنبد آهنین را در اطراف شهر تل‌آویو مستقر کرد.

بنا به نقل از منابع رژیم صهیونیستی چندین سامانه از سیستم‌های دفاع موشکی گنبد آهنین در اطراف شهر تل آویو مستقر شده تا به رویارویی با حملات موشکی حماس بپردازد.

حماس تاکنون دو موشک به سوی تل آویو شلیک کرده که در اطراف این شهر به زمین اصابت کرده و این امر نگرانی شدیدی را در محافل صهیونیستی ایجاد کرده است.

ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در تماس تلفنی با لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا محقق شدن اهداف تل آویو ادامه خواهد داشت.

منابع نظامی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند: مرحله دوم جنگ علیه غزه به زودی آغاز خواهد شد و نظامیان اسرائیلی برای این مرحله دستورات لازم را دریافت کرده‌اند.

در تحرکات سیاسی نیز اتحادیه عرب امروز نشستی را در سطح وزرای امور خارجه برای بررسی تحولات غزه برگزار می‌کند.

پیشتر تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه عرب خواسته بود تا هیاتی را به ریاست نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب و چند تن از وزرای امور خارجه کشورهای عرب به غزه اعزام کند تا از تحولات جاری در این منطقه مطلع شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.