شهبازی : هیچ وقت فیلمنامه به بازیگرانم نمی دهم

در نشست پرسش و پاسخ دربند عنوان شد:

نشست پرسش . پاسخ فیلم دربند با حضور پرویز شهبازی و اهالی رسانه برگزار شد.

پرویز شهبازی در نشست خبری فیلم ˈدر بندˈ در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اظهار داشت: پیش از این برای دو فیلم ˈنفس عمیقˈ و ˈعیار ۱۴ˈ در هیچ یک از نشست های پرسش و پاسخ شرکت نکردم و امروز اگر اینجا هستم تنها به خاطر معرفی ˈنازنین بیاتیˈ بازیگر نقش اول این اثر سینمایی است که تا پیش از این فیلم تجربه یک لحظه قرار گرفتن مقابل دوربین را نداشته است.

وی ادامه داد: فیلم ˈعیار ۱۴ˈ را در خارج از تهران ساختم و تصمیم داشتم برای فیلم تازهم بار دیگر به تهران برگردم و به سبب علاقه ای که به دانشگاه و دانشجو دارم معضلات این گروه اجتماعی را برای روایت تازه ترین اثر سینمای ام انتخاب کردم.

کارگردان ˈنفس عمیقˈ در پاسخ به این پرسش که انتخاب سوژه حضور یک دانشجوی شهرستانی در تهران و مشکلاتی که با خود به همراه دارد موضوعی تکراری است افزود: تا سال ۱۹۳۰ میلادی تمامی موضوعات سینمایی ساخته شده اند و از آن سال به بعد تمامی فیلم ها تکراری می باشند اما ˈدر بندˈ روایت کننده نگاه شهبازی به مشکلات دانشجویان شهرستانی در تهران است.

وی خاطرنشان کرد: مساله دور خوانی فیلمنامه که مدتی است می بینم در ساخت فیلم ها سینمایی مد شده است از نظر من کوچکترین ارزشی ندارد چرا که سینما با دوربین تعریف می گردد و باید همه چیز در برابر دوربین اتفاق بیافتد و دقیقا به همین خاطر است که به بازیگران آثار سینمایی ام فیلمنامه را تا آخرین روز فیلمبرداری ارائه نمی دهم.

شهبازی افزود: ما در سینمای ایران چهره هایی داریم که تنها احساس می کنند سوپراستار می باشند و وقتی فیلمنامه در اختیار آنها قرار می گیرد آغاز می کنند به ارائه ایده های بی مورد که تنها سبب کند شدن کار کارگردان و روایت اثر می گردد.

پگاه آهنگرای بازیگر این اثر نیز دربارهٔ حضورش در ˈدر بندˈ گفت: از ابتدای صحبت های تهیه کننده و کارگردان و حتی تا دو روز قبل از فیلمبرداری قرار بود من ایفاگر نقش ˈنازنینˈ قهرمان اصلی این اثر سینمای باشم اما امروز که حضور ˈنازنین بیاتیˈ را در این نقش در اکران دیدم احساس می کنم که انتخاب درستی بوده است.

وی ادامه داد: برای من مهم نبود که در چه نقشی در این فیلم حضور دارم بلکه حضور در مقابل دوربین پرویز شهبازی برای من مهم بود.

نازنین بیاتی دیگر بازیگر این اثر که اولین تجربه خود در یک اثر سینمایی را با تجربه نقش اول یک فیلم پشت سر گذاشت ، گفت: حضور من در این فیلم با گرفتن یک تست آغاز شد و چند ماه مدام به دفتر فیلمسازی می رفتم و بالاخره دو روز قبل فیلمبرداری تازه متوجه شدم قرار است ایفاگر نقش ˈنازنینˈ به عنوان قهرمان این اثر سینمایی باشم.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.