شهدای ۱۷ شهریور در عرصه تاریخ می‌درخشند

فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در مراسم بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور که عصر امروز دوشنبه ۱۷ شهریور در میدان شهدا و روبروی یادمان شهدا واقع در برابر ساختمان شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد، گفت: برای شکل گیری امت اسلامی ۴ مرحله لازم است.
 
وی افزود: اگر به انقلاب‌های توحیدی نگاهی بیندازیم چهار مرحله ملاحظه می‌کنیم که دوران اول فردسازی است به طوری که همه انبیاء، معصومان و رهبران الهی با اشخاص جامعه به عنوان ظرف اصلی انقلاب سر و کار داشته‌اند، چرا که تا تغییر و تحول فکری و اعتقادی در آحاد جامعه شکل نگیرد، زمینه برای مراحل بعدی فراهم نخواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: آنچه که در مکه شاهد بودیم، مرحله فردسازی پیامبر اعظم(ص) بود و پس از آن زمینه برای مرحله ملت سازی در مدینه فراهم شد و این انسان‌های انقلابی همراه پیامبر به مدینه آمدند.
 
وی بیان داشت: مرحله بعدی در حرکت انبیاء مرحله دولت سازی است و تا ملت توحیدی وجود نداشته باشد زمینه برای تشکیل آن فراهم نخواهد بود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تشکیل حکومت در مدینه تصریح کرد: این مسئله زمینه انقلاب در مکه و سرنگونی حکومت طاغوتی عربستان را فراهم کرد.
 
وی افزود: این چهار مرحله در حرکت حضرت امام خمینی(ره) نیز ملاحظه می‌شود به طوری که ایشان از سال ۳۵ و سپس در سال ۴۲ آغاز به فردسازی و نیروسازی کردند چرا که در آن زمان زمینه برای انقلاب فراهم نبود و کسی نمی‌توانست چشم انداز پیروزی انقلاب را در ۲۲ بهمن ۵۷ پیش بینی کند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: حتی وقتی منافقین خدمت امام رفته و اجازه خواستند با شاه مسلحانه بجنگند ایشان فرمودند: با شاه نمی توان مسلحانه مبارزه کرد و مردم باید شاه را خارج کنند که این مسئله بزرگترین و قوی ترین تحلیل امام بود که بسیاری از سیاسیون و از جمله منافقین از درک آن عاجز بودند.
 
وی افزود: سپس امام وارد مرحله دوم و ملت سازی در داخل حکومت طاغوت شدند که منظور من از ملت همان حلقه ای از اشخاص است که آرمانهای انقلاب را متوجه شده و زمینه ساز مراحل بعدی بودند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: بحث میدان شهدا یکی از برگ‌های طلایی ملت سازی حضرت امام خمینی(ره) است و شهدای ۱۷ شهریور در عرصه تاریخ درخشیده و هرگز فراموش نخواهند شد.
 
وی افزود: امام خمینی(ره) در پاریس بودند که زمینه تشکیل دولت اسلامی را فراهم کرده و در زمان حضور خود در ایران و هنگامی که بختیار سر کار بود، دولت را تشکیل دادند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: در ۲۲ بهمن ۵۷ حضرت امام برخلاف اعلام حکومت نظامی از ساعت ۴ بعد از ظهر توسط رژیم شاه فرمودند: حکومت نظامی باطل است و بر مردم واجب است بر خیابان‌ها بریزند.
 
وی ادامه داد: پس از تشکیل دولت اسلامی امام خمینی(ره) زمینه تشکیل امت اسلامی را فراهم کردند و تاریخ ملتی را به افتخارآفرینی ملت ایران نداشته است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: گر قرار است انقلاب اسلامی پابرجا بماند امتی صبور و شاکر می‌خواهد که این رمز بقای هر انقلاب است و ملت ما ۴ مرحله را با تمام سختی‌های آن طی کرده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: امروز اسلام ناب انقلاب ایران در برابر دو مدل از اسلام که همان اسلام سلفی و وهابی و دیگری اسلام سکولاریزه شده است قرار دارد و پس از ۳۴ سال از انقلاب امت توحیدی اسلامی ایران همچون تابلویی در برابر جهانیان قرار دارد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.