شهدا صالح مصلح و منتظر واقعی بودند

جام جم آنلاین: شهردار تهران گفت: مهمترین ویژگی دوران دفاع مقدس و مهمترین چالش در زندگی روزمره ما این است که شهدا خود را در نظر نداشتند و به خود فکر نمی کردند و مهمترین مشکل و چالش امروز ما در هر جایی که هستیم و با هر شخصیت حقیقی و حقوقی و این که مسوول باشیم یا نباشیم، این است که اول به خودمان فکر می کنیم.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم زنگ دانش آموز شهید که در مزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد، گفت: امروز در کنار مزار شهدای گرانقدر هستیم و درود می فرستیم بر پیامبر رحمت، اخلاق، محبت، معنویت، عقلانیت و انسانیت و همچنین امام عزیزی که جز برای خدا نه گامی برداشت و نه کلامی گفت و همه شهدای دانش آموز و همسنگران دیروز که به واقع مدرسان عرصه عقلانیت، ولایت ، معنویت و شهادت برای یکایک ما هستند.

وی افزود: شهدای دانش آموز، شکوفه های انقلاب و جوانه های فرهنگ جهاد و شهادت بودند و به حرمت خون این شهدا ، ما امروز در کشور استقلال ، آزادی و معنویت را درک می کنیم و سرنوشت ما در دست خود ماست. همه این ها به برکت مجاهدت آن ایثارگرانی است که سلامتی خود را در راه انقلاب و عزت این کشور اسلامی دادند که اگر آن ها نبودند بدون شک ما در چنین شرایطی نبودیم و آبرو و استقلال و بیداری اسلامی امروز را مدیون شهیدان گرانقدرمان هستیم.

شهردار تهران با اشاره به ۳۶ هزار دانش آموز شهید، تصریح کرد: شهدای دانش آموز بیشترین نقش را در دوران دفاع مقدس داشتند ، آنان از نظر سنی کمتر از ۲۴ سال داشتند و از پشت میز دانشگاه و مدرسه و بر اساس تکلیف بدون هیچ چشم داشتی به میدان جنگ آمده بودند و من بارها و بارها دیدم که معلم و دانش آموزان در کنار یکدیگر هم می جنگند و هم درس می خوانند.

وی اظهارداشت: شهدا این وظیفه را بر دوش ما گذاشتند تا به آینده توجه داشته باشیم و در حوزه تربیت اسلامی حرکت کنیم تا یک دنیای اخلاقی تر و مومنانه تر داشته باشیم و در همه ابعاد مادی و معنوی پیشرفت کنیم و در حوزه تربیت اسلامی به سمت رستگاری و حقیقت جویی حرکت کنیم.

قالیباف افزود: اگر امروز از من بپرسند که مهمترین ویژگی دوران دفاع مقدس و مهم ترین چالش در زندگی روزمره ما کجاست، می گویم که انصافا شهدا در آن روز مهم ترین ویژگی شان این بود که هر کاری می کردند خود را در نظر نداشتند و به خود فکر نمی کردند و مهمترین مشکل امروز ما در هر جایی که هستیم و با هر شخصیت حقیقی و حقوقی و این که مسوول باشیم یا نباشیم، این است که اول به خودمان فکر می کنیم و این مهمترین چالش امروز ماست.

وی تصریح کرد: شهید هیچ گاه فکر نمی کرد که جایی که می رود برمی گردد یا نه و در کارها خودش موضوعیت نداشت و اگر خدا مشتری آن ها بود دلیلش این بود که جز با خدا کسی با کسی معامله نکردند اما ضرر امروز ما این است که خود را به دیگران می فروشیم و این فرق جهاد و شهادت با زندگی مادی امروز ماست که اگر در این مسیر حرکت نکنیم و این فرهنگ را نیاموزیم ، نمی توانیم در راه امام و شهدا حرکت کنیم.

شهردار تهران با اشاره به این که در اسلام توجه به زندگی مادی نیز مورد توجه است که باید به آن نیز توجه داشته باشیم، افزود: در کنار زندگی معنوی باید به زندگی مادی نیز توجه داشته باشیم و بدانیم که اگر همه چیز را به خدا واگذار کنیم او همه چیز را که در صلاح ماست در بعد مادی و معنوی فراهم می کند و اگر دل به جز خدا ببندیم اول سختی ها و مشکلات است و به جایی نمی رسیم.

وی تصریح کرد: شهدا در فرهنگ دفاع مقدس تربیت شدند و این فرهنگ افرادی داشت که هم حماسی و شجاع بودند و هم عاقل و با معنویت و جانشان را در راه خدا می دادند اما بی تدبیری نمی کردند و با وجود آن که وظیفه داشتند تا خوب طراحی کنند در پشت میدان مین هم با همه وجود حرکت می کردند و از مرگ هراسی نداشتند.

قالیباف با تاکید بر این که شهدا هر کدام یک صالح مصلح بودند، اظهارداشت: آنان منتظر واقعی بودند و امیدوارم که در سایه نظام اسلامی در کنار مزار شهدای گرانقدر بتوانیم راه شهدا و امام شهدا را در سایه مقام معظم رهبری ادامه دهیم.   
 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.