شهرام محمودی: در نبود غفور فنا شدم/از حالا به بعد باید برای نتیجه بازی کنیم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > والیبال – بازیکن تیم ملی والیبال می گوید که ولاسکو از چهارمی ایران در رقابت های جام بین قاره ای راضی است.

مهری رنجبر:شهرام محمودی روزهای سختی را در جام قهرمان قهرمانان پشت‌سر گذاشت، آن هم با مصدومیت امیر غفور. روزهای سختی که خودش هم در خواب نمی‌دید. البته فشار بسیار بازی‌ها و سختی‌ها او را آبدیده‌تر کرد. هرچند خسته‌تر از بقیه هم‌تیمی‌هایش بود. خودش می‌گوید: «در ژاپن کار من بسیار سخت شد. بسیار بد بود. مصدومیت امیر غفور فشار بسیاری به من آورد. اصلاً فنا شدم (با خنده). کسی هم برای کمک نبود. به‌ همین خاطر از نظر بدنی و روانی بسیار به من سخت گذشت. خدا را شکر، تمرکز کردم. البته بقیه هم کمک کردند و جای مصدومان پر شد.»

او هنوز هم وقتی یاد آن روزها می‌افتد فشار و سختی را مزه مزه می‌کند: «روزهای بدی بود. یکی زنگ زد و گفت در نبود امیر غفور به عنوان فرصت نگاه کردی؟» می‌خواهم هزار سال این فرصت پیش نیاید. هم‌پستی‌ام مصدوم شود و جایگزین دیگری نباشد و همه فشارها را تحمل کنم اما حالا خوشحالم که یک جوری گوشه کار را گرفتم.»
هر چند تعویض‌های ولاسکو در اوج خستگی به او جان تازه‌ای می‌داد: «تعویض‌ها بسیار به من کمک می‌کرد چرا که ۵ بازی سنگین داشتیم. وقتی امیر بود ما بازی‌ها را نصف به نصف در زمین بودیم و فشاری حس نمی‌کردیم. معمولاً او از اول بازی به زمین می‌رفت اما با مصدومیت امیر من تنها بودم. با این حال تعویض‌های ولاسکو کمک‌حالم بود تا جان تازه‌ای روی نیمکت بگیرم. با اینکه بسیار سخت بود اما از نتیجه خوشحالم.»

محمودی از پیش‌بینی برد تیم آمریکا در ژاپن می‌گوید: «ما قبل از رفتن به ژاپن بازی‌ها را حساب و کتاب می‌کردیم. می‌دانستیم که برزیل تیم سختی است اما ایتالیا را می‌بریم. روسیه را هم تیم آسانی نمی‌دانستیم اما روی شکست آمریکا حساب می‌کردیم چراکه این تیم پشت‌خط‌زنش را نداشت و می‌دانستیم که می‌بریم. حساب بردهای ما همانی شد که خودمان گفته بودیم.»

با اینکه پیش‌بینی بردها درست بود، نرفتن روی سکو حال همه والیبالی‌ها را گرفت: «من، سعید معروف، سید و مهدوی می‌گفتیم با ۲ برد احتمال دارد روی سکو برویم اما با ۳ برد چهارم شدیم، در حالی که ایتالیا با ۲ برد و ۳ باخت سوم شد. این چهارمی خستگی را به تن‌مان گذاشت. همه بچه‌ها از این قضیه ناراحت شدند.» محمودی مطمئن است که چهارمی تیم در ژاپن ولاسکو را هم راضی کرده: «ولاسکو بالاخره قواعد خاص خودش را دارد. او دوست دارد همیشه تیمش برنده باشد. کمی غر می‌زند اما مگر می‌شود که راضی نباشد. بعد از برد آمریکا می‌گفت یک برد تاریخی برای شماست. معلوم بود بسیار خوشحال بود و راضی از نتیجه. به‌ هر‌ حال تیم‌های دیگر حالا ما را به عنوان قدرت تازه والیبال قبول کرده‌اند و آن را از چشم ولاسکو می‌بینند، در حالی که بچه‌ها و فدراسیون هم بی‌تأثیر نبوده‌اند.»
او جام قهرمان قهرمانان را تجربه‌ای متفاوت می‌داند: «این تورنمنت بسیار با لیگ جهانی متفاوت بود. در لیگ جهانی ۲ بازی می‌کردیم و بعد سفر بود و مقصد تازه. سرمربی هم می‌توانست بازیکنانش را تغییر دهد اما در این تورنمنت ولاسکو ۱۴ بازیکن داشت که ۲ نفر آنها مصدوم بودند. بسیار کار سخت بود. مسابقه‌ای فشرده. دل‌مان می‌خواست با دست پر برگردیم که شانس نیاوردیم. البته تجربه‌ای به کوله‌بار تجربه‌هایمان اضافه شد.» به نقل از پشت‌خط‌زن تیم‌ملی از حالا به بعد والیبالی‌ها تنها به نتیجه فکر می‌کنند: «حالا دیگر تنها نتیجه ما را راضی می‌کند. تا به حال هر چه تجربه می‌خواستیم به ‌دست‌ آورده‌ایم. همه ما را قدرت والیبال می‌دانند. وقتی می‌توانیم این‌طور بازی کنیم چرا نباید به نتیجه فکر کنیم؟ چرا نباید در مسابقه قهرمانی جهان خودمان را به جمع ۴ تیم اول برسانیم؟ بچه‌ها توانایی انجام این کار را دارند. ما کار بزرگی کردیم. اگر بردها اتفاقی بود پشت‌سر هم تکرار نمی‌شد. ما نشان دادیم که در والیبال پیشرفت کرده‌ایم.»

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.