شهربازی خانواده دیگر میزبان خانواده های جنوب تهران نیست!

با گذشت یکسال از پلمپ شهربازی خانواده توسط شهرداری منطقه ۲۰ ظاهراً امیدی به بازگشایی دوباره این شهربازی نیست.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: یکسال پیش در آستانه فصل تابستان تنها شهربازی شهرری به دستور شهرداری منطقه ۲۰ پلمپ شد این در حالیست که با تعطیلی مدارس و آغاز فصل تابستان بحث اوقات فراغت کودکان و نوجوانان از دغدغه ی مدیران شهری می شود اما ظاهراً دغدغه نیست چراکه ظاهراً این موضوع به فراموشی سپرده شده است.

شهربازی خانواده که تنها شهربازی مجهز این منطقه بود به دلیل استاندارد نبودن تجهیزات پلمپ شد و شهرداری به شهروندان قول بازگشایی دوباره این شهربازی را با استانداردهای لازم داد اما تا به امروز که یکسال گذشته شهرداری اقدام به بازگشایی شهربازی نکرده و طبق مشاهدات خبرنگار ما تجهیزات آن نیز در حال تخریب و نابودی هستند.

*چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان غرفه داران است؟

با پلمپ و تعطیلی شهربازی کارو کاسبی غرفه داران هم بسته شد غرفه داران که این شهربازی تنها منبع درآمدشان بود حالا نزدیک به یکسال است که با مشکل مالی مواجه شده اند و هیچ کس هم پاسخگوی درد آنها نیست.

یکی از غرفه داران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران‌گفت: من صاحب یکی از این دستگاه های بازی بودم و سرپرست ۲ خانوار که با تعطیلی این شهربازی یکسال است که در مضیقه هستم و با مراجعات متعددی که به شهرداری منطقه داشته ایم پاسخی نمی گیریم این درحالیست که حتی شهردار هم ما را نمی پذیرد.

یکی دیگر از غرفه داران اظهار داشت: بیشتر کسانی که در این شهربازی دستگاه داشتند خود نیز دستگاه ساز هستند، طبق گفته شهرداری دستگاه ها استاندارد نبوده و به همین علت هم تعطیل شد و قول داد دستگاهها را استاندارد کند و دوباره راه اندازی کند، در حالی که خود ما می توانستیم طی یک ماه دستگاه ها را استاندارد کنیم اما علاوه بر اینکه این کار صورت نگرفته هر روز ما شاهد سرقت یا تخریب تجهیزاتمان هستیم.

یکی دیگر از غرفه داران در خلال صحبت هایش گفت: مگر نه اینکه امسال را سال حمایت از تولید ملی نامیده اند پس چرا از ما حمایت نمی کنند تا ما دوباره این شهربازی را راه اندازی کنیم.

*شهرداری متولی راه اندازی شهربازی ها نیست!

رییس اداره حقوقی شهرداری منطقه ۲۰ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنمگاران گفت: احداث و راه اندازی شهربازی از وظایف شهرداری نیست.

محمودی در ادامه افزود: این شهربازی به علت استاندارد نبودن تجهیزات و خطری که کودکان را تهدید کرده تعطیل شده و ما هم درصدد هستیم با یک پیمانکار و سرمایه گذار جدید قرار داد ببندیم و دوباره این شهربازی را راه اندازی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که سرمایه گذاری پیدا نشود ما این شهربازی را به یک پارک مجهز تبدیل کرده تا شهروندان از آن استفاده کنند در ضمن صاحبان دستگاه نیز می توانند تجهیزات خود را از آنجا انتقال داده و ببرند.

طبق گفته های مسئولان شهرداری ظاهراً امیدی به بازگشایی دوباره این شهربازی نیست به یاد کودکانی می افتم که هر روز به یاد شهربازی سابقشان جلوی شهربازی آمده و با حسرت به در بسته و اسباب بازی های تخریب شده می نگرند و روزهای تابستان امسال را هم در کوچه و خیابان ها سپری می کنند./ل

گزارش: فاطمه هنرور


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.