شهرت جهانی عبدالعلی بیرجندی فرصتی برای آشنایی با چهره فرهنگی ایران است

‘سیدمحمد حسینی’ روز پنجشنبه در مراسم نکوداشت علامه عبدالعلی بن محمد بیرجندی در بیرجند افزود: نکوداشت شخصیتها و مفاخر ایرانی همچون علامه عبدالعلی بیرجندی در شرایط فعلی که دشمن در حال تبلیغات سوء علیه کشور ما می باشد بسیار مناسب و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه تحول امروز غرب مدیون رابطه آنها با مشاهیر اسلامی است گفت: با آمدن فرهنگ اسلامی، بر غنای فرهنگ ایرانی افزوده شد بطوری که امروز شاهد وجود چنین اندیشمندان ایرانی هستیم.

او با بیان اینکه ثبت مفاخر ایرانی در یونسکو گامی در جهت پیشبرد علم است افزود: اینگونه کارها اعتماد به نفس را در جوانان ایرانی افزایش می دهد تا برای پیشرفت ایران اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در حالی که کشورهای دیگر درصدد تاریخ سازی به نفع خود هستند شواهد تاریخی در ایران نشانگر فرهنگ غنی این سرزمین است.

حسینی بر محافظت از میراث فرهنگی و هویت اسلامی تاکید و بیان کرد: بسیاری از مفاخر و شخصیتهای ایرانی در جهان موجب تحول شده اند.

وی ادامه داد: در زمانی که اروپا و غرب در تاریکی به سر می برد ایران در قرون وسطی برخوردار از مفاخر و شخصیتهای جهانی از جمله ابوعلی سینا و رازی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در صیانت از مفاخر و شخصیتها تلاشهای خوبی آغاز شده گفت: امروز رشد و شکوفایی، شادابی و دستیابی به موفقیتهای جهانی در کشور ما حائز اهمیت است.

حسینی با اشاره به اینکه در راه علم و دانش باید جهاد کرد افزود: با کسب علم و دانش می توان کارهای بزرگی را به سرانجام رساند.

وی از نیروی انسانی و فکر و اندیشه به عنوان بزرگترین سرمایه نام برد و اظهار داشت: بدون وجود چهره های علمی و فرهنگی مشکلات زیادی در مسیر پیشرفت وجود دارد.

او با اشاره به اینکه فرهنگ کار در همه امور باید مورد توجه قرار گیرد افزود: توجه به کار و تلاش فقط مربوط به اقتصاد نیست بلکه برای موفقیت در امور علمی زحمات زیادتری باید صورت گیرد.

۶۶۵/۱۱۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۰۷۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.