شهرداد روحانی مقابل دوربین قره خانی و مهدوی می‌رود

سینماپرس- گروه سینما/ پروژه مستند بلند «شهرداد روحانی» با حضور این آهنگساز و رهبر ارکستر،هفته گذشته در تهران به کارگردانی الهام قره خانی و مهرتاش مهدوی کلید خورد.

به گزارش سینماپرس، این مستند با موضوع بررسی زندگی و آثار این هنرمند بین المللی ایرانی،در ایران و چند کشور خارجی جلوی دوربین می رود.
در فاز دیگر این پروژه،کتاب نفیسی با موضوع زندگی و آثار روحانی تالیف الهام قره خانی،شامل گفت و گوهای مفصلی با هنرمندان ایرانی و جهانی در مورد این آهنگساز برجسته بین المللی به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر می شود.

عوامل این پروژه براساس کشور ها و مکانهای فیلمبرداری تعیین خواهند شد.

شهرداد روحانی در گفت و گو با روابط عمومی این پروژه،در مورد مهمترین نکته ای که مایل است درباره زندگی هنری اش در این مستند به آن پرداخته شود،گفت:مهمترین نکته در کارم به عنوان آهنگساز یا رهبر ارکستر صداقت است و امیدوارم این نکته،محور اصلی این مستند باشد.

وی افزود:در هر کاری به خصوص کار هنر،اگر صداقت محور نباشد و مسائل مالی یا حاشیه ای پر رنگ شوند،کار خوب نمی شود و در طول زمان کیفیتش از بین می رود.من چندان به کارهایی که در گذشته ساخته یا رهبری کرده ام گوش نمی دهم و پس از پایان ساخت آن،کمتر این اتفاق می افتد که بازگردم و آن را گوش کنم.ولی هربار که کاری قدیمی را دوباره می شنوم،صداقتی که در زمان ساخت آن کار به کار بردم هنوز شنیدنی است و امیدوارم مخاطب اثر هنری هم متوجه این صداقت شود.

این آهنگساز تصریح کرد:همین صداقت است که آثار هنرمندان بزرگی چون بتهوون و دیگر نوابغ موسیقی جهان را پس از سالها همچنان شنیدنی نگاه داشته است و این نکته ای است که مایلم در این مستند هم به آن پرداخته شود.
روحانی در ادامه در مورد دلیل همکاری اش با الهام قره خانی و مهرتاش مهدوی کارگردانان این میتند گفت:جوان بودن و ایرانی بودن این دو هنرمند در کنار نگاه حرفه ای آنها مهمترین نکته هایی بود که من را ترغیب به همکاری با آنها کرد.یکی از دلایل سفرهای مکرر من به ایران این است که دوست دارم با جوانان مستعد ایرانی کار کنم و همکاری با آنها برایم دلپذیر است.

وی افزود:حدود یک سال و نیم پیش بود که در یکی از سفرهایم به ایران نمونه ای از کار هنری خانم قره خانی و آقای مهدوی را دیدم و از نو آوری موجود در کارهایشان لذت بردم.چندی پس از آن یکی از مستند های ساخته این دو نفر را دیدم که از آن خوشم آمد و پس از گفت و گو های طولانی،تصمیم بر این شد که کار ساخت این مستند را آغاز کنیم.

روحانی در پایان افزود:حس کردم ایده های این دو جوان مس تواند شروعی بر ساخت مستند های اینچنینی باشد و امیدوارم این اتفاق خوب،تداوم داشته باشد.

لازم به ذکر است پروژه «ساکن صحرای سکوت»به تهیه کنندگی جمشید مشایخی و هادی منبتی،دیگر ساخته مشترک قره خانی و مهدوی است که با موضوع برسی زندگی و آثار خسرو شکیبایی ساخته شده و این روزها پس از دریافت پروانه نمایش،در مرحله برنامه ریزی برای اکران است.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۶۳۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.