شهرداران ایتالیایی علیه طرح ریاضت اقتصادی دولت مونتی تظاهرات کردند

به گزارش ایرنا، طرح بازنگری در هزینه های دولتی که پیشتر در هیات دولت تصویب شده بود، امروز در مجلس سنای ایتالیا برای نهایی شدن مورد بررسی قرار گرفت و در همان حال صدها تن از شهرداران، وکلا، قضات و کارکنان برخی از دادگاه های ایتالیا همزمان با تجمع در خارج از مجلس به طرح ریاضتی دولت مونتی اعتراض کردند.

معترضین با پلاکارد و شعار نوشته های ضد دولتی علیه تدابیر اقتصادی دولت ماریو مونتی اعتراض و سخنرانی کردند و خواستار تجدید نظر دولت ایتالیا و رد این طرح از سوی سناتورهای ایتالیایی شدند.

یکی از اعضا اتحادیه ‘آنچی’ به خبرنگار ایرنا، گفت: ما به مخالفت علیه طرح کاهش هزینه های عمومی ادامه می دهیم و سعی خواهیم کرد تا در این راه و برای بهبود اوضاع بطور گسترده همه را بسیج کنیم و حتی اگر لازم شد شکایت خود را به دادگاه اروپا نیز ارائه خواهیم کرد.

‘گراتسیانو دلریو’ رییس انجمن ملی شهرداران ایتالیا نیز به ایرنا گفت: ما از اینکه یک حریق در حال سوزاندن کشور است، آگاهیم. ما امروز به میدان آمده ایم تا از حقوق و امتیازاتمان دفاع کنیم.

وی گفت: ما عقیده داریم که برای خاموش کردن حریق باید از روش صحیح استفاده کرد و نمی توان شعله آتش را به زمین های حاشیه حومه انتقال داد. ما از دولت می خواهیم تا این طرح را پس بگیرد. شهرداری ها در سال های اخیر به دولت ۲۲ میلیارد یورو پرداخت کردند؛ شهرداری ها جزو دولت نیستند بلکه بخشی از جمهوری ایتالیا هستند.

این در حالی است که انجمن ملی شهرداری های ایتالیا روز گذشته زنگ خطر ورشکستگی ۱۰ شهر این کشور را نواخت.

این انجمن روز دوشنبه در بیانیه ای ضمن انتقاد از برنامه ‘بازنگری در هزینه های دولتی’ که اخیرا از سوی دولت ‘ماریو مونتی’ تصویب شد،اعلام کرد:شهرهای ناپل و پالرمو درجنوب ایتالیا در صدر جدول شهرهایی قرار دارند که در یک قدمی ورشکستگی هستند.

دولت مونتی که با برکناری’سیلویو برلوسکونی’به قدرت رسید به شهروندان اطمینان داد که با بررسی شرایط اقتصادی و تدابیر ریاضتی، از بدتر شدن اوضاع وخیم مالی در این کشور جلوگیری خواهد کرد، اما اکنون پس از هفت ماه و تعطیلی صدها کارخانه و شرکت، خبر ورشکستگی استان ها و شهرها، فشار را بر شهروندان مضاعف کرده است.

بسیاری از شهرداری ها از جنوب تا شمال ایتالیا با مشکل خالی بودن خزانه شهرداری مواجه شده و در این میان شهردار شهر ‘الساندریا ‘ با یکصد میلیون یورو بدهی در شمال کشور، از مقام خود استعفا داد.

شهر ‘رجو کالابریا’ در جنوب ایتالیا نیز از جمله شهرهایی است که بحران اقتصادی را از ۲۰۰۷ – ۲۰۰۸ میلادی تجربه کرده و اکنون با شورای منحل شده،در آستانه ورشکستگی قرارگرفته است.

کارشناسان اقتصادی می گویند شهرهای بزرگ و یا کوچک از جمله ‘میلاتزو’ که تاکنون با مشکل اقتصادی مواجه نبوده اند نیز با تدابیر ریاضتی مورد نظر اتحادیه اروپا در سراشیبی ورشکستگی قرار گرفته و ممکن است بزودی مجبور به درخواست انحلال شورای شهری و حضور دادگاه حسابرسی شوند.

به اعتقاد دست درکاران اقتصادی،طرح ‘بازنگری و کاهش هزینه های دولتی ‘ بیشترین ضربه را به تراز مالی شهرداری های ایتالیا وارد کرده است.

بر اساس این طرح بخشی از درآمد مستقیم شهرداری ها از جمله جریمه ها و مالیات بر زباله که سالها معوق شده نیز، به حساب خزانه دولت واریز خواهد شد.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶**۱۴۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۵۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.